#baklava
#büzgübaklava
#hamurişi
#tatlı
#asmrfood
#tarif
#recipe
Şule Kitchens YouTube kanalımdan ve mutfağımdan hepinize merhabalar. Bugün sizlere büzgülü, cevizli, şerbetli harika bir tatlı tarifi ile geldim. Hemen tarifimin malzemelerine geçiyorum. Yoğurma kabım içerisine bir çay bardağı ılık suyumu ekledim. Ardından 1 çay bardağı sıvı yağımı ilave ediyorum. Daha sonra bir çay bardağı dolusu yoğurdumu ekliyorum. Yoğurma kabımın içerisine yoğurdumu da ekledikten sonra bir adet yumurtam var. Onu da güzel bir şekilde ekliyorum. Yumurtamdan sonra 2 yemek kaşığı sirkem var. Daha güzel, daha kıyır kıyır yapması için 2 yemek kaşığı üzüm sirkesi kullandım. Bir adet de kabartma tozum var. Bütün malzemelerimi yoğurma kabına ekledikten sonra çırpıcı yardımıyla yaklaşık 5-6 dakika kadar homojen bir kıvama gelinceye kadar çırpıyorum. Çırpma işlemini yaklaşık 5-6 dakika kadar sürdürüyorum. Bütün malzemelerim homojen bir kıvama geldikten sonra unumu ekleme işlemine başlıyorum. Ben unumu güzel bir şekilde eledim. Bu işlem çok önemli. Unumuzu mutlaka elememiz gerekiyor. Hamurumuzun daha güzel, daha lezzetli olması için. Daha sonra ikinci su bardağımı da ekliyorum. Yine aynı şekilde unumu eledim. Çırpıcı yardımıyla karıştırma işlemini sürdürüyorum. Henüz istediğim kulak memesi kıvamına gelmediği için un ekleme işlemine devam edeceğim. Sizlere tam ölçü vereceğim tarifimin sonunda. Daha sonra bir su bardağı daha un ekliyorum. 3üncü bardağımı da ekledikten sonra spatulayla karıştırma işlemine geçiyorum. Gayet güzel bir şekilde katılaşmaya başladı. Hamurum istediğim kıvama gelmeye başladı. Kenarlarından toparlayarak spatula yardımıyla güzelce hamurumu toparlıyorum. Gördüğünüz gibi kulak memesi kıvamına geldi. Ben toplamda 3 su bardağı un kullandım. Hamurumu dinlenmeye bıraktım ve şerbetime geçiyorum. 3 su bardağı ılık suyumu tenceremin içerisine aldım. Üzerine de 3 su bardağı toz şeker ilave ediyorum. Üçe üç ölçü kullandım ben. Yüksek ateşte güzel bir şekilde kaynayıncaya kadar karıştırmaya devam ediyorum. Şekerimin tamamen erimiş olması gerekiyor. Şerbetim de olduktan sonra dinlenmeye bıraktım. İlk sıcağının çıkması gerekiyor. Bu şekilde üzerine nişasta dökerek bezelerimi açmaya başlayacağım. Öncelikle bir adet bezemi aldım. Üzerine nişastamı ekledim ve oklava yardımıyla güzel bir şekilde açıyorum. Dileyenler merdanede kullanabilirler. Tamamen size kalmış. Nasıl rahat ediyorsanız o şekilde açabilirsiniz. Zaten nişasta eklediğim için kolaylıkla açılıyor. Gördüğünüz gibi hamurumuz da ele yapışmayan elastik harika bir kıvamda oldu. Devam ediyorum açma işlemini. Hamurumu büyütünceye kadar kenarlarını özellikle bastırarak açma işlemini sürdürüyorum. Yapışmaması için birazcık da nişasta serpebilirsiniz. Bu aşamada devam ediyorum. Hamurum yeterli büyüklüğe geldiğinde ortadan ikiye güzel bir şekilde ayırıyorum. Özellikle eşit olmasına dikkat ediyorum. Estetik açıdan güzel görünmesi için. Daha sonra cevizlerim var. Ben cevizlerimi güzel bir şekilde ufalttım. Dişe değecek kıvamda olması yeterli olacaktır. Öncelikle ayırmış olduğum yarım parçanın bir tanesine cevizlerimi ekliyorum. Daha sonra diğerini ekleyeceğim. Dolu dolu güzel bir şekilde eklemeye çalışıyorum. Özellikle kenarlarına da ekliyorum. Gördüğünüz gibi dileyenler fıstık da kullanabilirler. Fıstıkla da çok lezzetli olduğunu düşünüyorum. İlerleyen tariflerimde fıstıkla da paylaşabilirim. Şimdilik ceviz tercih ettim. Ceviz kullandım. Devam ediyorum cevizlerimi ekleme işlemini özellikle dediğim gibi kenarlarına daha güzel bir şekilde ekliyorum. Tamamına cevizimi ekledikten sonra oklava yardımıyla güzel bir şekilde sarıyorum. Bu şekilde sarmanız yeterli olacaktır. Zaten kolay bir şekilde sarılıyor. Daha sonra her iki taraftan tutarak büzdürüyorum. İsminin büzgü olması da buradan geliyor. Gördüğünüz gibi çok kolay bir şekilde sarıldı. Çok kolay bir şekilde de büzdürüldü. Devam ediyorum sarma işlemine. Güzelce sardım oklava yardımıyla. Daha sonra kenarlarından aynı şekilde büzdürüyorum ve eşit parçalarda kesmeye çalışacağım. Bu şekilde toplam 3 parçaya böldüm. Ben güzelce kesiyorum. Ardından kıvıracağım. Çok güzel bir şekli olacak. Sizler de mutlaka denemelisiniz. Kenarlarını da güzelce bastırıyorum ki açılma vesaire olmasın diye. Aynı şekilde diğer parçamı da her iki taraftan tutarak eşit bir şekilde bastırıyorum. Aynı şekli vermeye çalışıyorum. Devam ediyorum. 3üncü parçama da aynı işlemi uyguluyorum. Gördüğünüz gibi bu kadar basit ve kolay bir tarif. Daha sonra yağlamış olduğum fırın tepsime ilave ediyorum. Bu şekilde hazırladım. Gerçekten çok güzel görünüyor. Tadı da enfes oldu. Mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum. Bütün baklavalarımı fırın tepsime ekliyorum. Bu arada fırınımı da 180 derecede çalıştırdım. Önceden ısınıyor. Daha sonra üzerini eritmiş olduğum tereyağından ekliyorum. Yaklaşık 100 gram kadar bir tereyağı erittim. üzerine ekleyeceğim. Güzel bir şekilde gezdireceğim. Sizler dilerseniz fırça yardımıyla da yapabilirsiniz bu işlemi. Her tarafına eşit bir şekilde gelmesine özen gösteriyorum ki üzerleri daha güzel kızarsın, çıtır çıtır olsun. Dediğim gibi önceden fırınımı çalıştırdım. 180 derecede şerbetim de bu arada soğuyor. Ben de bu şekilde baklavalarımı hazırladım ve fırına veriyorum. Yaklaşık 45 dakika kadar sonra bu şekilde hazır oldu. Baklavalarım üzeri nar gibi kızardı. Soğumuş olan şerbetimi baklavalarımın üzerine döküyorum. Bu arada baklavalarımın da ilk sıcağı çıktı. Ilık diyebilirim. Şerbetim tamamen soğuk. Ya ikisinin de ılık olması gerekiyor veya birinin soğuk birinin bir tık ilk sıcağının çıkmış olması gerekiyor. Aksi takdirde baklavalarımız hamurlaşabilir. Çıtır çıtır bir kıvam almaz. O yüzden bu işleme çokça önem gösterelim. Devam ediyorum şerbetimi eklemeye. Şerbetimi de ekledim. Yaklaşık 10 dakika kadar dinlendi. Gördüğünüz gibi baklavalarım efsane oldu. Sizlerin de mutlaka denemesini tavsiye ediyorum. Deneyenlere şimdiden afiyet olsun diyorum. Kanalıma destek amaçlı yorum yapıp abone olmayı, bildirim zilini açarak tariflerden en öncesiz haberdar olmayı lütfen unutmayın. Sevgiyle kalın. Hoşça kalın. Yeah.
KAYNAK



