Bugün sevgili Burak Arpak sizlere çayın yanında ikramlık, dışı kıtır kıtır, içi yumuşacık hafif kekimsi kıvamıyla, pastanelerin ve annelerin göz bebeği portakallı kurabiye tarifimiz var. Biz çekimini daha önce yaptığımız için portakallı yaptık ama siz dilerseniz limonluda yapabilirsiniz. ☺️ Tadına doyamayacağınız bu tarifin tamamını öğrenmek için videonun tamamını izlemeyi unutmayın 🥰
►Kanalımıza abone olmak için: http://bit.ly/RefikaninYemekOkulu
►İngilizce Kanalımız: https://youtube.com/c/refika
3.5 su bardağı(370 gr) beyaz un
2 çorba kaşığı yoğurt
3 büyük çorba kaşığı(90 gr) oda sıcaklığında tereyağı
5 çorba kaşığı(100gr) toz şeker
1 yumurta
1.5 adet portakal kabuğu rendesi
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
1 tutam tuz
Üzeri için;
1 avuç badem
3-4 çorba kaşığı toz şeker
• 3.5 su bardağı beyaz unun içerisine 5 çorba kaşığı toz şekeri, 1 paket kabartma tozunu, 1 paket vanilini ve bir tutam tuzu serpin.
• Tam buğday veya siyez unu da kullanabilirsiniz. Lakin burada sıvıları kontrollü eklerseniz kıvamı tutturmak daha kolay olacaktır.
• Un karışımın ortasına bir çukur açın.
• Çukurun içerisine 2 çorba kaşığı yoğurdu ekleyin. Undan una kıvam değişeceği için burası önemli. Süzme yoğurt kullanacaksanız azıcık sulandırmakta fayda var. Yoğurt yoksa eğer 2 çorba kaşığı sirke veya portakal suyunu hamurun kıvamına bakarak ekleyip de yapabilirsiniz.
• 1 adet yumurta ve 3 çorba kaşığı oda sıcaklığında ki tereyağını da yoğurdun üzerine ekleyin. Tereyağını soğuk eklerseniz fırında pişerken kurabiye çok fazla yayılacaktır.
• Tereyağını sıkarak parçalara ayırın. Bu esnada diğer sıvılar unla yavaş yavaş karışacaktır ve hamur toparlanmaya başlayacaktır.
• Ele yapışmayan bir hal alana kadar yoğurun.
• 1.5 adet portakalın beyaz kısımlarını almadan rendeleyemeye özen gösterin. Mümkünse hamurun üzerinde rendeleyin ki lezzetli yağı hamura tam karışsın.
• Fırını altlı üstlü fansız 190 derecede çalıştırın. Fan çalıştırmamamızın nedeni hamurun kabarmasını engeller.
• Hamurdan, mandalinadan biraz daha ufak parçalar koparın ve yuvarlayın.55 gr civarı olmaları yeterlidir.
• 10-12 adet bezeyi aralarına mesafe koyarak yağlı kâğıt serili tepsiye yerleştirin.
• Hamurların üzerine artı şeklinde kesikler atın.
• 1 avuç bademi bıçakla ince ince kıyın. Kıyılan bademleri artı şeklinin ortasına birer tutam olacak şekilde bastırarak koyun.
• 3-4 çorba kaşığı toz şekeri kurabiyelerin üzerine pay edin.
• Fırının orta rafında 20-22 dakika pişirin.
• Mis gibi portakal kokulu kıyır kıyır kurabiyeniz hazır. Afiyet olsun!
Mutfağımızda ve Yemek Okulu’muzda neler oluyor daha yakından takip etmek için;
►Facebook: https://www.facebook.com/refikaninmutfagi/
►Instagram: https://www.instagram.com/refikabirgul/
►Twitter: https://twitter.com/refikabirgul
►Websitesi: https://www.refikaninmutfagi.com
►Mutfağımızda kullandığımız el emeği, göz nuru güzellikler için de: https://goo.gl/0aKsMW




“En Lezzetli Portakallı Anne Kurabiyesi Tarifi” üzerine 30 yorum
Lompirik😁😁😁
Mizahi anlatışınıza bayıldım ellerinize sağlık🥰🌸
Merhaba, pişmiş veya çiğden buzlukta saklayabilir miyiz?
Renginin böyle olmasi mümkün değil. Zerdeçal atmışsınız
Cok güzel görünüyor.Pasta filan pek sevmem.
Ama çayin yaninda portakalli kurabiyeye bayilirimm.
Şekerde cimri davranabilirim.😂
Şeker hastasiyim.
Ellerinize sağlik.
Ben ceviz koyacağim.
Üstune şeker koymasam olur mu?
Ayrıntılı bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim. 😊
Refika erkek gibi bu beyde kadin gibi kibar.
Biraz önce yaptım, eve enfes bir portakal kokusu yayıldı. Soğumasını bekleyemedik neredeyse. Sonuç muhteşem. Bugüne kadar yediğim en güzel kurabiye diyebilirim. Teşekkürler ❤
Belki 5 kere yapmisimdir bu tarifi cok sevdim cok tesekkur ederim ❤
Ben de ilk kez bugün yaptım kurabiyeyi. Nefis, nefiss, nefisss. 😍 Yapan herkesin eline sağlık. Afiyet bal, şeker olsun hepimize. 🥰 Teşekkürler. ❤
Ben naparimmmm ki gulerim hepppp akdenizde her yerde herkeeeeeeseee 🇹🇷💙💙💙💙💙💙✌️✌️apocularaaaaaaaa solaaaa halkaaaa toplummmmm aleviler herkeeeeeee 🧡🧡🧡🧡🧡ulkerrrrr benken napcammm solummmm halkk sanirim kafayidaaaa yemis ve tummmmmm dunyadaki kurtdlerrreeeeeeeee kekolaraaaaa herkeseee dunyayaaaa baska cidden napcam anlamadim ki 👏🎂🎂🎂🤍🤍🤍🤍🧿🧿🧿🐞🐞🐞🐞😍🤣🤣🤣🤣🤣🤣✋✋✋✋✋✋🇹🇷🇹🇷turklereeeee herkeeeeeseee guldum gulerim ✋✋✋✋👏
Burak bey tum tarifleriniz cok guzel tesekkurler kurabiye icin
Burak Hocam ellerinize sağlık🥰
Sevgili Burak eline sağlık, harika oldu.🙏🏻🙋♀️❤️
Burak şefim bu tarifinizi aldığımdan beri tek tercihim oldu. Bu gün yine yaptım. Abartısız elinize,emeğinize saglik. Teşekkürler
Refikaclm merhaba sizlergibi deyerli bütün arkadaslara teşekkür ederiziyikivarslnlz❤❤
Muhteşem ellerinize sagllk
Bugün yaptım,şahane oldu.Şimdiye kadar yaptığım en iyi kurabiye diyebilirim.Ben çok yağlı olduğu için genelde kurabiye tercih ermiyorum,çok ağır oluyor.Fakat bu kurabiyenin yağı da çok fazla değil,vıcık,vıcık olmuyor.Hemen bitirdik,yarına kalmadı.Ama sizden bir ricam olacak.Pastanelerde satılan çay kurabiyesinden yapar mısınız?Bazısı sade,bazısı üzümlü olur.Çok aradım,doğru dürüst bir tarif bulamadım.Umarım en kısa zamanda tarif gelir.Sevgiler💕
Çok fazla konuşuyorsunuz
-Bir sürü renktir aromadır bu niye bırakayım ki 😊😊😊
Markete gitmeye üşendim şimdi kurabiye yapacağım
Sinir oldum yaa
Yaptım harika oldu. Tşk ederim
Merhaba, çok güzel görünüyor 🙂 Fırınımın alttan ısıtması yok ne yazık ki! Fırında yaptığım neredeyse her yemeğin alt kısmı da iyi pişşin/kızarsın diye çevirmem gerekiyor. Bu yüzden kek, börek yapamıyorum. Kurabiye yaparken yaklaşık kaçıncı dakikada alt kısmını çevirirsem iyi olur? Cevaplarsanız çok sevinirim, teşekkürler.
Yıllardır yaptıgım tarif her yıyen pastanedekilerin tadına benzetiyor
Sivı yağ ile yapilan bir kurabiye tarifi paylaşabilir misiniz?
😊
Niye tas gibi o hamur
Tarif tutmadı hacı.
offff! keşke kokusunu gönderebilsem. ef sa ne oldu.