Malzemeler:
Kreması için:
2 yumurta sarısı
Yarım su bardağı toz şeker
300 gram mascarpone peyniri (veya suyunu süzmüş labne)
200 ml sıvı krema (%35 yağlı, soğuk)
1 paket vanilin (ya da 1 tatlı kaşığı vanilya özütü)
Tabanı için:
1 paket kedi dili bisküvi
Islatmak için:
2 su bardağı sıcak su
2 yemek kaşığı granül kahve
2 yemek kaşığı şeker
Yapılışı:
Kahveli karışımı hazırlayın:
Sıcak suyun içine granül kahveyi ve şekeri ekleyin, karıştırarak tamamen eritin. Soğumaya bırakın.
Kremayı hazırlayın:
Bir kapta benmari usulü olacak şekilde Yumurta sarıları ve şekeri çırpın (rengi açılıp kremamsı bir kıvam alıncaya kadar).
Üzerine mascarpone veya labneyi ekleyin, pürüzsüz hale gelene kadar karıştırın.
Ayrı bir kapta soğuk sıvı kremayı vanilya ile birlikte yüksek devirde çırpın (yoğun krema kıvamı almalı).
Çırptığınız kremayı, yumurtalı karışıma spatula ile yavaşça yedirin.
Kedi dili bisküvilerini kahveli karışıma kısa süre batırıp çıkarın (fazla bekletmeyin, dağılmasın).
Bir borcam ya da sunum kabına dizin.
Üzerine kremanın yarısını dökün ve güzelce yayın.
Aynı işlemi bir kat daha yapın: bisküvileri batır, diz, kalan kremayı yay.
Soğutun:
En az 4 saat, ideal olarak bir gece buzdolabında dinlendirin.
Servisten önce:
Üzerine bolca kakao eleyerek servis edin.
🎯 Notlar:
Eğer mascarpone bulamazsan, labneyi birkaç saat tülbentte süzdürüp fazla suyunu alırsan benzer sonuç verir.
Afiyet olsun! İstersen bu tarifi mini porsiyonluk kuplarda ya da bardaklarda da sunabilirsin.
#yemektarifleri #tarif #tarifler #tatlıtarifleri #tatlı #tiramisu #tiramisutarifi #orijinaltiramisu #food #recipe #cake




“Orijinal tiramisu#yemektarifleri” üzerine 12 yorum
ben yaptığımda olmamıstı … ellerinize sağlıkkk
Elerinize sağlık. Harika görünüyor 💖🌼
Her şey tam olsun ya da olmasın bi kup bulan muhakkak oluyor maalesef. Ellerinize sağlık çok güzel duruyor muhakkak deneyeceğim.
Mutlaka bir herbokolog gelip butun modu düşürüyor galiba bir yerlerden maaş aliyorlar bunun için 😏
Kreması sıvı oldu içine koyduğumuz kremada sıvıydı buzdolabına koyduk kıvam almazsa ne yapalım
Kreması mükemmel oldu buzdolabına koyduk bekliyoruz ellerinize sağlık
Abla sen kimseye aldırma sen nasıl seviyorsan öyle yap zaten ellerinden gelen her şey güzel olur
Hiç güzel olmadı ya moralim bozuldu
Tarifinizi bugün yaptım harika oldu çok teşekkür ederim başarılarınız hayırla ve huzurla artsın inşallah❤
Elinize sağlık hiç takılmayın bizim milletimiz ne yaparsanız yapın bir kulp bulur. İlla orijinal olsun diye takanlara da bir not: orijinal tiramisunun kremasına alkol konur 😅
Tarifin reçetesi nerede?
Malzemesi nerde