Selamünaleyküm kıymetli takipçilerim. Eee, sürekli birkaç kişi var. Özellikle şu yaptığım ekmeğin tarifini istiyor. Çok kolay. Şimdi şöyle buğday unu alıyoruz. Beyaz un işte böyle. İki tane bundan ben karışık yapıyorum bunu. Esmer siyahla karıştırıyorum bunu. Bu kendi yaptığımız un buğday unu. Şu da marketten aldığımız. İki tane bundan, iki tane bundan karıştırıyoruz. Şöyle biraz fazla olsunlar. Şöyle yarı yarıya yapıyoruz onları. Esmer seviyorsanız esmeri fazla koyun. Şöyle. Ölçünü koyduk. Şimdi şu kadar aldık. Göz kararı tuzumuzu koyuyoruz. Ondan sonra kuru maya şöyle biraz fazla koyayım. Ekmek yok. Saat 12’ye öğle yemeğini yetişsin ekmek. Ha şimdi hemen karıştıralım. Ilık suyla beraber. Kaşıkla beraber yoğuralım. Şimdi ılık suyumuzu yaptık. Şöyle mayayı biraz karıştıralım. Sıcak su direkt temas edip de yakmasın mayayı. Şöyle. Bismillahirrahmanirrahim. Şimdi biz kaşıkla yoğuruyoruz. Şimdi bazılarınız tepside niye gelmesini beklemiyorsunuz diyorsunuz ya. Biz öyle yapmıyoruz. Zaten burada mayalanıyor geliyor. Zaten tepsi şu anda fırında. Fırını yağlayıp, tepsiyi yağlayıp atıyoruz fırına. Pişiriyoruz onları yani. Ben şimdi onların göz kararı. Şimdi piş pişirmeleri zaten daha önce görmüştünüz. Hamurumuz böyle. İyice yoğuracağız. Çok sulu olmayacak yani böyle akışkan olmayacak yani. Normal hamur olacak. Ne çok katı ne çok su. Çok katı olursa biraz zor olur tepsiye koyması. Yani biz elle koymuyoruz ya. Kaşıkla koyuyoruz ya. O yüzden çok da sulu olması. Evet. Ah yoğurduk onu. Şimdi gelmesini bekleyeceğiz. Tamam. Şimdi burada gelmesini bekleyelim. Şunun da örtüyü at üstünü erken gelsin. Ekmekleri yaptık. Şöyle esmer buğday unundan dilmiştik. 10 numara. Şöyle soğuk olanı kırayım. Böyle şöyle. H

KAYNAK

Tarifi Paylaş

“Köy ekmeği yapımı kimler boye yapıyor ..?? #food #köy #yemektarifleri #cooking #chef #öneçıkar” üzerine 23 yorum

  1. Bızde yaparız çörek derız Nevşehir de ama tepsiyi her seferde yağlarız daha kızarık ve lezzetli oluyor aynısı bızdede yağlı sade çörek derız çok özlüyorum yurtdışında yaşıyorum köye gıdınce yapacam tadı bır başkadır hele çay zeytin peynir le süper olur 👍👍👍👏👏👏🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷

  2. بِسْمِ اللّٰهِ، مَا شَاءَ اللّٰهُ، لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللّٰه، اَللّٰهُمَّ بَارِكْ فِيهِ وَعَلَيْهِ، وَلَا تَضُرَّهُ أَبَدًا مَا أَبْقَيْتَهُ، آمِينَ.

Yorum yapın

Benzer Tarifler