Karınca Tatlısı Tarifi | Tam Ölçülü, Nefis, Pratik ve Lezzet Garantili Karınca tatlısı tarifiyle karşınızdayım! Yapımı son derece kolay ve herkesin bayılacağı bir tatlı hazırlıyoruz.İster çay saatine, ister misafirlerinize sunun; bu tarifle tatlı krizlerine son!Tüm püf noktalarıyla adım adım karınca tatlısı nasıl yapılır izleyerek öğrenebilirsiniz.
📌 Malzemeler:
Şerbeti için:
2,5 sU bardağı toz şeker
4 su bardaği su
Kek için: 3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvI yağ
1 su bardağı süt
1 su bardağı irmik
1 su bardağı mavi haşhaş
2 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Üzeri için:
2 paket krem şanti
2 su bardağı süt
Yapılışı:
1. Önce şerbeti hazırlayın ve soğumaya birakın.
2. Yumurta ve şekeri köpük olana kadar çirpin. 3.Sıvı malzemeleri ve haşhaşı ekleyip kariştirin.
4.Un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyin.
5.Yağlanmış borcama dökün, 170°C’de 35 dakika pişirin.
6.Fırından çıkan tatlının üzerine 5 dk sonra soğuk şerbeti dökün.
7.Dinlendirin ve üzerine krem şantiyi sürün.
8.Buzdolabinda birkaç saat dinlendirin.
9. Dilediğiniz gibi süsleyin ve afiyetle yiyin!
👉 Videoyu beğenmeyi, kanalıma abone olmayı ve yeni tariflerden haberdar olmak için zil simgesine tıklamayı unutmayın! 🔔
#KarıncaTatlısı #TatlıTarifleri #ŞerbetliTatlılar #KolayTatlıTarifleri #pratiktatlıtarifleri #haşhaşlırevani
Basit Yemek Tarifleri kanalımıza hoş geldiniz. Bugün karınca tatlısı diye de bilinen mavi haşlı revani tarifi ile karşınızdayız. Püf noktalarıyla birlikte tarifimizi anlatacağız. Bu arada kanalımıza abone olup videolarımızı beğenmeyi unutmayın lütfen. Öncelikle tarifimize şerbetle başlıyoruz. Şerbetimizi hazırlıyoruz ki soğumaya bırakacağız. Şerbet soğuk. Tatlımız ilk sıcaklığı geçince şerbeti dökeceğiz. Şekerimizi ve suyumuzu koyduk. Kaynamaya bırakıyoruz. Tarifimizde su miktarı fazla gelebilir ama asla yanılmayın. Ben bol şerbetli, kuru olmayan, kek kıvamında olmayan lezzetli bir tarif veriyorum. O yüzden birebir uygulayabilirsiniz. Limon sıkıyoruz. Kaynamaya başladıktan sonra şekerlenmesin diye. Eğer aynı gün tüketecekseniz limona hiç gerek yok. Sonrasında şerbeti kaynattık. Soğumaya bırakırken bir yandan biz kekimizi hazırlayacağız. Yani revane kısmını gördüğünüz gibi yumurta ve şekeri çırpıyoruz. Köpük köpük olana kadar çırpmanız yeterli. Üzerine önce sıvıları sonra katıları ekleyeceğiz. Yumurta ve şekeri köpük olana kadar çırptıktan sonra sıvı yağını ekliyoruz üzerine. Sonrasında revanimiz için mavi haşyaşımızı, irmiğimizi, kabartma tozumuzu ve vanilyamızı da ilave edeceğiz. En son unu eleyerek döküyoruz. Güzel kabarsın. Daha da pofuduk pofuduk olsun diye bütün malzemeleri çırpacağız. Şimdi bu aşamada çok fazla çırpmanıza gerek yok. Yeterli miktarda homojen karışsın yeterli. Kıvamı da gördüğünüz gibi kek kıvamında olacak. Ben büyük pastane tepsilerinden kullandım ama size vereceğim ölçüler dikdörtgen borcam içindir. Siz de o şekilde dikkate alabilirsiniz. Açıklamalarda da belirteceğim zaten. Yağladıktan sonra tepsimizi, revani karışımımızı döküyoruz tepsiye. Her yere eşit dağılması için ince bir şekilde yayıyoruz. Zaten çok kalın bir e tatlı olmaması gerekli. Şerbeti güzel içine çeksin diye. Spatulayı ıslatıyoruz. Yapışmasın istediğimiz için hamur. Bu da bir püf noktasıdır. Bilginiz olsun. Her yerine eşit miktarda dağılmasına, yayılmasına özen gösteriyoruz. Sonrasında tepsiyi gördüğünüz gibi birkaç kez böyle kaldırıp vurarak daha düzgün yayılmasını sağlamış oluyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından çıktıktan sonra bir 10 dakika bekliyoruz. Kürdan yardımıyla tatlımızın her yerinde delikler açıyoruz. Şerbeti daha güzel emsin diye. İlk sıcaklığı geçen tatlımıza yaklaşık 10 dakika sonra soğumuş olan şerbetimizi yavaş yavaş her yerine gezdirerek döküyoruz. Özellikle kenarlara, ortalara, her yere dökmeniz önemlidir. Sonrasında tatlımızı soğumaya, dinlenmeye bırakacağız. Bu arada biz krem şantiyi yapacağız. Tatlı sıcakken krem şantiyi üzerine dökerseniz ya da yayarsanız krem şanti eriyip sıvılaşacaktır. O yüzden tatlı soğusun. Siz de krem şantiyi yapın. Bu arada tatlı soğuduktan sonra üzerine dikkatli bir şekilde yavaş yavaş krem şantiyi sürün. Bu sırada dikkat etmeniz şöyle önemli. Eğer hırçın davranırsanız krem şantiyi sürerken revani kabuk gibi üstü kalkacaktır. O yüzden yavaş yavaş dikkatlice krem şantiyi tatlımıza süreceğiz. Eşit şekilde krem şantiyi gördüğünüz gibi spatula yardımıyla sürüyoruz. Sonrasında daha da düzeltmek için ben pastacıların kullandığı diğer spatulalardan kullandım. Hatta görsel olarak daha güzel gözüksün istediğim için tırtıklar yaptım. Ama siz isterseniz bunu çatal yardımıyla da yapabilirsiniz. Elinizde bu tarz spatula ya da malzemeler yoksa çatal yardımıyla da bu görüntüyü elde edebilirsiniz daha güzel gözüksün diye. Yoksa direkt normal düz krem şanti üzerine de e herhangi bir kuru yemiş serpiştirip ya da hindistan cevizi servis edebilirsiniz. Gördüğünüz şekilde spatulayla şekil verdim. Dilimliyorum şu an. Dilimledikten sonra ben üzerine fındık ya da ceviz ya da antep fıstığı serpiştirmeyi tercih ediyorum. Hindistan cevizi de kullanabilirsiniz. Vişne, nar, çilek gibi malzemeler çok güzel yakışır. Görsel olarak üzerine sizin de bilginiz olsun. Sunum için sizler de istediğiniz malzemeyi kullanabilirsiniz. Ben gördüğünüz gibi cevizleri hafif iri kıydım. Birer kaşık koydum. Üzerlerine dondurucudan çıkarttığım vişnelerimi koydum ve bu şekilde sunuma hazırladım. Kanalımıza abone olup videolarımızı beğenmeyi ve yorum yapmayı lütfen unutmayın. Yorumlar kısmından bize istediğiniz şekilde ulaşabilirsiniz. Şimdiden sizlere de afiyet olsun. Yıllardır denediğimiz tariflerle, pratik tariflerle, tam ölçülü tariflerle kanalımızda sizleri bekliyoruz. Görüşmek üzere. Yeah.
KAYNAK



