Ispanak aldıysam mutlaka yaptığım bir tariftir. Eminim denediğinizde sizler de çok seveceksiniz. 500 gram doğranmış ıspanağı, 2 çay kaşığı tuz ekleyip karıştırıyorum. Böylelikle ıspanak yumuşamış oluyor. Ü dal taze soğanı minik minik doğrayarak ekledim. Bir çorba kasesi kadar ufalanmış beyaz peynir. Yarım çay bardağı zeytinyağı. Ayrıyeten tereyağında pişirdiğim 2 adet yumurtayı ilave ediyorum. Yumurta tamamen opsiyonel. Dilerseniz kullanmayabilirsiniz. 1 yemek kaşığı nane biraz pul biber ve karabiber ekleyip iç harcımı oluşturdum. 6 adet yufkayı tam ortadan ikiye böldükten sonra her bir yarım parçayı gördüğünüz şekilde ikiye katlayarak üçgen haline getiriyorum. Hazırladığım iç harçtan dolu dolu iki servis kaşığı tam ortasına yerleştirip kare şeklinde dağıtıyorum. Sivri ucunu ve geniş ucunu iç harcının üzerine doğru kapattıktan sonra suyla ıslatıyorum. Açıkta kalan diğer kenarları da kapatıp ıslattıktan sonra kare şeklinde katlamış oldum. Tavamı çok iyi ısıttım ve hafifçe yağladım. Gözlemeyi yerleştirip üzerinde hafifçe yağlıyorum kurumasın diye. Sık sık çevirip altüst ederek pişiriyorum. Kesinlikle bir yüzünün kızarmasını beklemeyin. Böylelikle gözleminiz çok daha iyi kabarır ve her iki yüzü de eşit ve dengeli bir şekilde kızarır. Bazen yufkaları çok daha küçük kesip kalın bir börek şeklinde sarıp yine tavada pişiriyorum. Öyle de güzel oluyor. İster gözleme ister börek olarak hazırlayabilirsiniz. Pişirip soğuttuktan sonra derin dondurucuda da saklayabilirsiniz. Pişen gözlemeleri bir fırın teli üzerine yerleştirdim. Hamurlaşma olmaması içinpak da kesinlikle çiğ kalmıyor. Emin olun böyle çok daha lezzetli ve vitamin değerini de kaybetmemiş oluyor. Umarım sizler de dener ve beğenirsiniz. Deneyenlere de şimdiden afiyet olsun. Yeah.
KAYNAK




“Ispanak varsa mutlaka deneyin / Spinach pancake gözleme tarifi” üzerine 17 yorum
❤❤
Ellerinize sağlık çok güzeller🎉
Harika , sağ olun. Ispanak ve sogan iyice pisiyor mu.
❤ harikasınız tarifinizle ellerinize sağlık emeğinize sağlık ❤ Allah razı olsun inşallah ♥️ Allah yâr ve yardımcınız olsun inşallah ♥️♥️♥️
Sızı cok sevıyorum onceden butun tarıflerınızı takıp edıyordum .sımdı tarıfınızı gorunce hem SLM yazmak ıstedım.cok sevgıler 🎉ızmır. den.
Ispanaklar öyle pişmez kesinlikle. Fırında olsa pişer ama gözleme şeklinde pişmez.
Süperrr👏👏👏🌹
Pratik ve güzel bir tarif olmuş ellerinize sağlık ❤
Supersiniz ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor deneyecegim teşekkürler ❤
Bu malzeme ile böreğin güzel olmama şansı varmı
🎉 evinize emeğinize sağlık pratik bir börek oldu❤
Taze sogan yerıne kuru sıgan daha ıyı yakısıyor taze sogan cok kotu kokuyor yaptım mısafırlwrıme uzuldum tadı guzel olmadı koktugu ıcın
Elinize sağlık yıllardır yaparim bazen gözleme şeklinde kendim küçük açarım ama peynir nane koymuyorum Eminim böylede güzel oynuyordur
Teşekkürler
Elinesaglik cokguzeloldu
❤
Ispanağın sadece yapraklarını ince ince dograrim , üzerine kuru soğan ,lor ve pul biber birazda zeytinyağı eklerim, hamuru kendim yapıp açarım çok güzel olur , hiç te çiğ kalmaz ( ıspanağın saplarını atmam çorba yaparım