Merhaba!
📌 Tarifin püf noktaları ve malzemeler videoda, evde kolayca yapabilirsiniz.
📌 Beğenirseniz beğenmeyi ve kanalıma abone olmayı unutmayın!
📌 Yorumlarınızı ve denediğiniz tarifleri benimle paylaşırsanız çok sevinirim.
Daha önce diğer kanalımda paylaştığım şerbetli tatlı tarifimi, yeni kanalımda seslendirmeyi yenileyip videoyu kısaltarak güncelledim. Tarifin tüm adımları net ve pratik şekilde gösterilmektedir.
👉 Bu içerik özgün ve farklıdır.
👉 Beğenirseniz beğen butonuna basmayı ve abone olmayı unutmayın!
👉 Yorumlarınızı bekliyorum.
Afiyet olsun! 😋
#ŞerbetliTatlı #TatlıTarifi #EvYapımıTatlı #PratikTatlı #KolayTatlıTarifi #LezzetliTatlı #ŞerbetliTatlıTarifi #EvdeTatlıYapımı #YemekTarifleri #TatlıSeverler #TatlıTarifleri #NefisTatlı #Tatlı #TurkishDessert #keşfet #viral #misafirmenüsü
Sevgili Mutfak kanalından beni izleyen herkese yepyeni bir tarifle yeniden sevgiler, selamlar. Bugün sizlerle birlikte muhteşem bir şerbetli tatlı hazırlayacağız. Sizleri bekletmeden hemen bu güzel tarifin yapılışına geçiyorum. Tarifimizde 200 mlrelik klasik boy su bardaklarıyla 1 su bardağı kavrulmuş kadıfımızı uygun bir kap içerisine alıyorum. Hemen üzerine yine aynı bardakla yarım su bardağı iri kıyılmış ceviz ilave ediyorum. 23 yemek kaşığı kadar da tahin ekliyorum ve malzemelerimizi çok fazla kırmadan, çok fazla ezmeden birbirine güzelce karıştırıyorum. Kadayıflar çok ince telli ve narin olduğu için karıştırırken çok ezilebiliyor. Bu nedenle olabildiğince hassas hareket etmeye, olabildiğince dikkatli karıştırmaya özen gösterin. Biraz kaşıkla, biraz da elimle karıştırdıktan sonra tatlımızda kullanacağımız iç harcımız artık hazır. Hiç vakit kaybetmeden onu kenara alıyorum ve tatlımın şerbeti ile devam ediyorum. Yine 200 mlrelik bardaklarla 2,5 bardak şeker ve 2,5 bardak suyu uygun bir kap içerisine alıyorum. Şeker erinceye kadar biraz karıştırıyorum ve tenceremi ocağa alıyorum. Ardından yine şeker eriyinceye kadar ocakta da karıştırmaya devam ediyorum. Şeker eridikten sonra karıştırmayı bırakıyorum ve kaynamasını bekliyorum. Kaynamaya başladıktan sonra da büyük ocakta yüksek ateşte bir 5 dakika kadar kaynatıyorum ve şerbetimi ocaktan alıyorum. Tamamen soğutacağım. Tatlım sıcak. Şerbetim soğuk olarak kullanacağım. Şerbetimiz soğuyup dinlenirken de hemen tatlımın hamurunu hazırlayarak yine yapımına devam ediyorum. Bunun için 125 gram oda sıcaklığında bekletilmiş yumuşacık dilerseniz margarin, dilerseniz tereyağına uygun bir yoğurma kabına alıyorum. Üzerine yarım çay bardağı sıvı yağ, 1 adet yumurta, 2 yemek kaşığı tahin, 1 paket kabartma tozu, 1 paket şekerli vanilim ve 2 yemek kaşığı da pudra şekeri ilave ediyorum. Malzemelerimi bir müddet karıştırdıktan sonra üzerine yavaş yavaş un ilave ederek aldığı kadar un kullanarak hamurumu yoğuracağım. Ben tatlımın hamurunu yoğururken yine 200 mlrelik bardaklarla toplamda 3 su bardağı un kullandım. Kullanmış olduğunuz unumuzun miktarı markasına ve kalitesine bağlı olarak, kullanmış olduğunuz yumurtanızın boyutuna bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Lütfen iki bardaktan sonrasını azar azar kontrollü bir şekilde ilave etmeye özen gösterin. Hamurunuzun kıvamını kontrol edebilmek için de yeteri kadar un ilave ettikten sonra arada bir böyle bir parça hamur kopartarak elinizle yuvarlayabilirsiniz. Yuvarlamış olduğunuz hamurunuz kolay şekil alabiliyor ve şeklini muhafaza edebiliyorsa tatlı hamurunuzun kıvamı olmuş demektir. Videoda görmüş olduğunuz kıvamı alması yeterli. Bu aşamadan sonra daha fazla yoğurmuyorum ve hemen hamurumu kenara alarak cevizden biraz daha iri olacak şekilde parçalar kopartarak bezelere bölüyorum. Hazırlamış olduğumuz bu ölçülerle toplamda 23 adet tatlı elde ettim ben. Dilerseniz biraz daha büyük veya biraz daha ufak olacak şekilde de hazırlayabilirsiniz. Tatlıların her biri aynı büyüklükte olsun diye ben bu şekilde önceden bezelere bölerek hazırladım. Ama dilerseniz sizler bölmüş olduğunuz parçaları direkt şekillendirerek de yapımına devam edebilirsiniz. Ben tatlılarımı şekillendirirken bir buzdolabı poşeti ve bir bardak kullanarak hazırladım. Bu şekilde hem daha kolay hem daha düzgün oluyor ama dilerseniz sizler bu şekli elinizle de hazırlayabilirsiniz. Yani şeklini elinizle de verebilirsiniz. Poşet arasına almış olduğum bezenin üzerine tabanı düz bir bardakla bastırıyorum ve bezeyi biraz büyüttükten sonra e hazırlamış olduğumuz iç harçtan içerisine tatlı kaşığıyla dolu bir kaşık iç harç koyuyorum. Videoda görmüş olduğunuz şekilde hamurun diğer yarısını kendi üzerine kapatıyorum ve D şekli verdikten sonra tatlım hazır hale gelmiş oluyor. Bu şekilde tepsime diziyorum. Kenarda bekleyen bezelerim bitinceye kadar aynı işlemi tekrarlayarak tatlımın yapımına devam ediyorum. Bu arada vermiş olduğum ölçülere birebir uyarsanız hazırladığınız hamur ve iç harç birbirine tam denk gelecektir. Ben tatlılarımı şekillendirmeye devam ederken sizler de videomu buraya kadar izlediyseniz ve beğendiyseniz beğen tuşuna basmayı lütfen unutmayın. Beni hangi şehirden veya ülkeden izliyorsunuz yorumlarda belirtirseniz çok mutlu olurum. Videoma tesadüfen denk geldiyseniz ve henüz kanalıma abone değilseniz abone olmayı da unutmayın lütfen. Desteğiniz kanalım ve benim için çok çok kıymetli. Şimdiden dikkate alan herkese sonsuz teşekkürler ediyorum. Tatlılarımın tamamını şekillendirip tepsiye aldıktan sonra üzerine fırça yardımıyla yumurtanın akından sürüyorum ve yumurta akının üzerine de e bir parça kavrulmuş kadayıf serpeceğim. Dilerseniz bu şekilde hazırlayabilirsiniz. Dilerseniz de tatlılarınızın üzerine yumurta sarısı ve ceviz serperek veya fındık serperek de hazırlayabilirsiniz. Ben bu şekilde tercih ettim. Tatlılarımı fırına vermeden önce son dokunuşlarını da yaptıktan sonra önceden ısıtmış olduğum 180 derecelik alt üst ayar fırında tatlılarımın altı ve üzerini ağır gibi kızarıncaya kadar pişirdim. Fırından aldıktan sonra 1 dakika kadar dinlendirdim ve hazırlayıp soğutmuş olduğum şerbeti tatlılarımın üzerine gezdiriyorum. Tatlılarınızın şerbetini daha kolay çekebilmesi için tatlılar henüz sıcakken kenarda biriken şerbetten kaşık yardımıyla tatlıların üzerine tekrar tekrar gezdirmeyi de unutmayın lütfen. Ve bu aşamada kesinlikle tatlı tepsinizin üzerini kapatmayın. Açık olacak şekilde şerbetlensin. Ben şerbetini verip tamamen soğuttuktan sonra tatlılarımı biraz toz fıstıkla süsledim ve sizler için hiç vakit kaybetmeden bölerek iç dokusunu ve kıvamını da yakından göstereceğim. Bugünlük de benden bu kadar. Yine çok güzel bir tarifin daha sonuna geldim. İnşallah bu güzel tarifi sizler de evlerinizde dener ve beğenirsiniz. Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin. Yiyenlere afiyet şifa olsun inşallah. Tarifimi denerseniz o kıymetli yorumlarınızı mutlaka ama mutlaka bekliyorum. Tariflerimizden daha çok arkadaşımızın yararlanabilmesi için videolarımı sosyal medya hesaplarınızda paylaşırsanız çok sevinirim. Kanalıma abone olmayı, videolarımı beğenmeyi ve bir emoji de olsa yorum bırakmayı unutmayın lütfen. Söylemeyi unuttuğum veya merak ettiğiniz başka bir şey olursa yorumda sormaktan çekinmeyin lütfen. Elimden geldiği kadar hızlı cevap vermeye çalışırım. Yepyeni tarifler ve yepyeni videolarla tekrar görüşünceye dek şimdilik hoşça kalın. Allah’a emanet olun. Sevgiyle kalın. Yeah.
KAYNAK




“Evde Kolay Şerbetli Tatlı Tarifi | Adım Adım Pratik ve Lezzetli #şekerpare #şerbetlitatlı #viral” üzerine 6 yorum
çok güzel oldu ellerinize sağlık
Şahane olmuş ellerinize sağlık
Muhteşem oldu ellerinize sağlık❤❤
Elinize sağlık muhteşem görünüyor 👌🌺🌺🌺🌺🌺
Farklı ve güzel bir tarif olmuş elinize sağlık ❤
Kesinlikle denemeye değer çok güzel kıyır kıyır görünüyor😌😌