Erik Tava Tarifi 🍃 Meyve ve etin muhteşem uyumu…
Bugün dünya şeflerinin “yeni keşif” dediği meyve-et uyumu, aslında bizim asırlık Osmanlı mutfağı mirasımızın bir parçası.
Ecdadımızdan miras kalan bu şifalı geleneksel lezzetleri başkalarının “yeniliği” olarak değil, kendi soframızın baş tacı olarak görme; soframıza ve kültürümüze sahip çıkma vakti!
📌 Ailenizi ve misafirlerinizi bu şifalı tarifle tanıştırmak için videoyu beğenmeyi ve abone olmayı unutmayın! 🔔
Malzeme Listesi:
• 500 gr kuzu kuşbaşı
• 750 gr yeşil erik
• 3 baş taze sarımsak
• 1’er yk salça (@geleneksellezzetler)
• Zeytinyağı, baharatlar ve 1 bardak su
🔄 Tam tarifi ve püf noktalarını yorumlara sabitledim, oradan bakabilirsiniz! 👇
#eriktava #osmanlımutfağı #geleneksellezzetler #yemektarifleri #gastronomi #ramazanbingöl #etyemekleri #shorts




“Erik Tava Tarifi | Dünyanın En Güzel Meyveli Yemeği” üzerine 25 yorum
Erik Tava Tarifi
Malzemeler:
• 500 gr kuzu kuşbaşı (orta yağlı)
• 750 gr yeşil erik
• 3 baş taze sarımsak 🧄
• 1 yk biber salçası
• 1 yk domates salçası (@geleneksellezzetler)
• Yarım çay bardağı zeytinyağı
• 1 tatlı kaşığı karabiber
• 1 tatlı kaşığı tuz
• 1 tatlı kaşığı pul biber
• 1 bardak su
Hazırlanışı: Tüm malzemeyi harmanlayıp tepsiye yayın. Suyunu ilave edin. 250°C fırında 40 dk üstü kapalı, 10 dk üstü açık pişirin. Afiyet şifa olsun!
💬Sizce meyveler, etli yemeklere yakışıyor mu? Yorumlarda buluşalım! 👇
Sarımsakları kabukları ile birlikte mi koyuyoruz siz öyle yapmişiniz da
Şanlıurfa birecike Ait ama hiç güzel değil denemeyin
Hersey mevsiminde şifalı lezzetli…ancak sizin elinizde kazık fiyatlara sunuluyor…onu ne yapcaz…
Fakir fukara için birseyler yapta dilinde mi elinde mi görelim
yeşil erik fırına girdikten sonra lezzetli olma ihtimali yok bence herkes birşeyler sallıyor
Her yemeği yerim ama ilk kez bir yemeğe ilgisiz kaldım değişik yemeklere de bayılırım aslında tereddütsüz dener yerim
İçinde et Yok
Dünyada tektir😂
Biraz iddiali olmus
Siz türk mutfagindan baska hangi mutfagi buliyorsunuz merak ettin
Osmanli mutfagina meyvenin nasil girdigini ögrenin bence,
Tipik akp prototipi, ecdat, Osmanlı, bizim kültürümüz, dünyanın en kadimi, en iyisi, başka yerde yokmuş, en lezzetlisiymiş, dilinden sözüm ona besmele düşmez, kamera önünde çalışana höst çeker, hamasi edebiyatla keriz silkeliyor.
Cogu dunya mutfaginda meyve kullaniliyor yemekte. Burakin bol keseden atmayi
Bu adamın paylaştığı her şey, anlatımı, üslubu ve fikirleri bana saçma geliyor. Doğru olduğunu bilsem bile şüphe duyuyorum yanlış mı acaba diye.
Bu arada bok gibi olmuştur
Hocam, eliminyum tepsiden uzal durun. Alzaymır yapıyor kesin kes. Yapmayın lütfen.
bizim Azerbaycanda da meyveli yemekler yapilir ve cox gözel dadli yemekler.❤
Türk mutfağının en büyük özelliği her yemeğe salça değil meyve ve sebzelerin karamelizasyonundan oluşan karışımlardan yapılmasıdır saygılar.
Bu dayıyı yıllardır görürüm bu kadar gereksiz bir aşçı görmedim henüz
Dünya da tek biz meyve kullanmıyoruz
Tostçu yakup usta ile yarışırsın
Bu ne ya? Yesil erik mi?
Bunu salça kullanmadan kuru incir erik badem ike yapmıştı ustamız bize zamanında, evde hem mürdüm eriği ilede denedim bana göre daha lezzetliydi
Ben eriği dolmalarin altin koyuyorum tabi cok zamaninda cok guzel oluyor
rezalet
Bütün dünya yemeklerini yaptın da dünyada tek diyorsun. Afrika'da da muzu pişiriyorlar.
Hocam salçanın kullanılmaması, yemeği bozduğu vs videonuz var ama her şeye salça koyuyorsunuz. Anlamadım. Bu ne salça bu ne aş…
Bu adamın yemeklerinin en güzel yanı bakır kaplar.