Tepside Cevizli Çıtır Kadayıf (37- 40 cm tepsi)
Malzemeler:
900 g tel kadayıf
300 g tereyağı
2,5 su bardağı dövülmüş ceviz
Şerbet için:
6 su bardağı su
5 buçuk su bardağı toz şeker dolu dolu
1 ince dilim limon
Önce şerbet hazırlanır. Şeker ve su tencereye alınır, kaynamaya başladıktan sonra yaklaşık 15 dakika kaynatılırr. Tel kadayıflar mümkün olduğunca tel tel ayrılır. Eritilmiş tereyağıyla güzelce harmanlanarak her yerine eşit şekilde dağılması sağlanır.Kadayıfın yarısı büyük yuvarlak fırın tepsisine alınır ve eşit şekilde yayılır. El yardımıyla bastırılarak düz bir taban oluşturulur. Üzerine dövülmüş ceviz serpiştirilir. Kalan kadayıf üst kata yayılır, yine hafif bastırılarak sıkıştırılır.
Önceden ısıtılmış 190°C fırında altı ve üstü güzelce kızarana kadar, yaklaşık 35–40 dakika kadar pişirilir.
Fırından çıkan sıcak kadayıfın üzerine önceden soğutulmuş şerbet gezdirilir. Şerbetin tamamı eşit şekilde dağılacak şekilde dökülür.
Tatlı, şerbetini çekmesi ve kıvamını bulması için en az 3–4 saat dinlendirilir.
Dışı çıtır çıtır, içi bol cevizli… Ev yapımı ama pastane kıvamında. Afiyet olsun
görüntüsü pastane çıtırtısı efsane tepside cevizli kadayıf hazırlıyoruz kadayıfı tel tel ayırdım bol tereyağıyla harmanladığı gibi parlat tepsinin tabanına yarısını sıkıca bastırdım arası için bolca ceviz ekledim kalan kadayıfla üzerini kapattım Ne çok gevşek ne taş gibi Tam kıvamın 200 dereceye ayarladığım fırında Nar gibi kızarana kadar pişirdim bu noktada birazcık sabırlı olmak gerekiyor fırından çıkan tatlımızın üzerine bir dakika sonra ılık şerbeti döküyoruz işte çıtır çıtır kayfım hazır ben bunu denerim diyorsan kaydetmeyi unutma
KAYNAK




“Bu tarifi kaydetmeyen çok şey kaybeder😄❤️🌸Cevizli Çıtır Kadayıf Tarifi #pratiktatlitarifleri” üzerine 34 yorum
Cok guzel olmus elinize saglik aynisini bayrama bizde yaptik
Kadayifa da lanet ettim
Haberturk olayından sonra
Daha olsa yemem
Bu kadayıf güzeli bizim burda bu kalitede yok eskiden vardi ellerinize sağlık ❤❤❤
Slm bir tepsiye nekadar kadayıf kullandınız 1 kilo
Emeğinize sağlık 🍃🌺
Şahane❤
Bunu sen yaptığından eminmisin😅😅😅
Olsada yesek
Süper
Tek kelime ile efsane ❤
Malzemeler pahali?
Şişmanlatacan kız sen bizi😂
Vallahi o gran tuvalet giyinme mutfağa hiç yakışmıyor naturrellik yok
❤
Bunlar aynaya hiç bakmazmı ya ..
Bol tereyağ ne demek ya? 2 kilo,mu ?
Ablacım bu ince olması için ne yapmak lazım senin kadayıf da kalın olmuş baya
Tarifini yazarsanız sevinirim teşekkürler ederim Elinize sağlık çok güzel görünüyor Afiyetler olsun yiyenlere Emekci bayan malzeme ne kadar koydun yazarsanız sevinirim ❤ ☕☕🙋♀️🌹🇹🇷
Tüm fırınlarda aynımı, bosh fırında da 2. basamağa koyup 200 dereceye mi getirecegiz
Maalesef bu ölçülele kalın oldu, içi hamur kaldı, şerbet az geldi👎🏻
Şerbet daha yoğun olmalı şıp şıp damlamamalı
Arasına kağıdı hsngi ara koydun hangi ara aldın niye gösterimiyorsunuz
Kupkuru oldu
Deniyorum sonuca bakacağız inşallah🤲
Ben de deniyorum insallah güzel olur
Ne güzel annatın insan ölçüsünü söyler öyle kendin konuşup kendin dinedinkimse bişe anladımı ben bişe anlamadım
Burnundan konuşuyo
Ofof mis olsada yesek
Böyle tatlımı olur ya hiç iyi deil taş ye gibi
iki taraflı pişmeyince olmuyormu acaba.
❤❤❤❤❤❤❤❤
Elinize sağlık çok güzel görüküyor
Benim aradiğim tarif❤
Is this kadaif boiled first ?