Elmalı kurabiye sevenler burada mı? 🍎 İşte sizlere içi yumuşacık, dışı kıtır kıtır mükemmel kıvamında bir elmalı kurabiye tarifi. Biz tarifi siyez, tam buğday unla yaptık inanın çok çok daha lezzetli oluyor.
►Kanalımıza abone olmak için: http://bit.ly/RefikaninYemekOkulu
►İngilizce Kanalımız: https://youtube.com/c/refika
Elmalı Kurabiye
Ağızda pıtır pıtır dağılan, dışı kıyır kıyır tam buğday unundan( siyez unuyla da yapabilirsiniz.)içinde yumuşak, lezzetli elması, cevizi ile sade ama inanılmaz lezzetli bir elmalı kurabiye tarifim var.
Hamuru için,
-2 su bardağı (250 gr) tam buğday unu
-3,5 çorba kaşığı (100 gr) tereyağı
-4,5 çorba kaşığı (90 gr) toz şeker
-1 adet yumurta
-1 paket vanilin
-Yarım paket kabartma tozu
-1 tutam tuz
İçi için,
-2 adet yeşil elma
-1,5 avuç çeviz
-1 çorba kaşığı toz şeker
-1 çay kaşığı tarçın
-1 tatlı kaşığı tereyağı
Üzerine,
-Pudra şekeri
-Fırını alt üst ve fansız 180 derecede çalıştırın.
-2 su bardağı tam buğday ununun içerisine, 4 çorba kaşığı oda sıcaklığında tereyağı, 4,5 çorba kaşığı toz şeker, 1 yumurta, 1 paket vanilin, yarım paket kabartma tozu ve 1 tutam tuz ekleyin.
Ben, abimin bulduğu atalık tohumla, eski usul tarımla ürettiği, ruşeymi ve kepeğiyle birlikte değirmende çekilmiş tam buğday ununu kullanıyorum. Siz de böyle değirmende çekilmiş bir un bulursanız mutlaka onunla deneyin derim. Siyez unuyla da deneyebilirsiniz. Eğer beyaz un kullanacaksanız bir kaç kaşık(20-30 ml kadar) da sıvı yağ ekleyebilirsiniz.
-4-5 dakika bütün malzemeler birbirine iyice yedirerek yoğurun.
-Hamuru 15-20 dakika dinlendirin.
-Bu sırada, 2 adet yeşil elmayı soyun. Rendenin kalın tarafıyla rendeleyin.
-1.5 avuç cevizi elinizle iri iri parçalayın. 1 tatlı kaşığından biraz tereyağıyla geniş bir tavada kısık ateşte 2 dakika kavurun.
Kavrulan cevizlere rendelenmiş 2 yeşil elmayı, 1 çorba kaşığı toz şekeri, ve 1 çay kaşığı toz tarçını ekleyin.
-Tavanın dibinde ki su çekilene kadar kavurun ve altını kapatıp soğumaya bırakın. Elmalar kupkuru olmayacak sadece fazla suyunun uçması yeterlidir. -Fırında da pişeceği için fazla kuru olmasınlar.
-Dinlenmiş hamuru iki pişirme kağıdının arasına koyun ve merdaneyle 32-33 cm çapında yuvarlak açın.
-Yağlı kağıtların birini kaldırıp tekrar koyun. Ardından hamuru çevirip diğerini tamamen çıkarın. Bunu yapınca hamur kağıda tam yapışmamış olacak ve kolayca rulo haline getirebileceksiniz.
-Açılan hamuru saat gibi 12 eşit üçgene bölün.
-Soğuyan iç harcı üçgenlerin geniş taraflarına paylaştırın.
-Hamurları rulo yaparak dıştan içe doğru çok bastırmadan kapatın.
-Kullandığınız diğer yağlı kağıdı tepsiye koyup kurabiyeleri aralarında eşit mesafe bırakarak yerleştirin.
-18 dakika fırının orta rafında pişirin.
-Kurabiyeler pişerken çayınızı demlemeyi unutmayın sakın unutmayın.
-Fırından çıkartıp 5 dakika kadar soğumaya bırakın. Sıcakken çok daha kolay dağılabiliyorlar. Dilerseniz sonrasında üzerine pudra şekeri de serpip afiyetle yiyebilirsiniz.
Mutfağımızda ve Yemek Okulu’muzda neler oluyor daha yakından takip etmek için;
►Facebook: https://www.facebook.com/refikaninmutfagi/
►Instagram: https://www.instagram.com/refikabirgul/
►Twitter: https://twitter.com/refikabirgul
►Websitesi: https://www.refikaninmutfagi.com
►Mutfağımızda kullandığımız el emeği, göz nuru güzellikler için de: https://goo.gl/0aKsMW




“Tam Kıvamında Elmalı Kurabiye Tarifi | Dışı Çıtır, İçi Yumuşacık!” üzerine 48 yorum
Glutensiz un kullanırsak da aynı sonucu verir mi acaba?
Aynı ben hemen balkona koyarım 😊
Çok doğalsın ve tariflerin harika 💖
Tarif icin cok tesekkur ederim harika bir tat.. benim beyaz unum vardi oyle yaptim ve yinede coook guzel oldu. Emeğinize saglik ❤️
Harika eline sağlık refikacım👍
Tarifi denedim harika oldu. Fakat üzeri pudra şekerli sevenler hamura koyulan şeker miktarını biraz azaltabilir.
Merhaba. Sıvıyağ kullanabilir miyiz? Teşekkürler
Hamur elimde dağıldı unu eksiksiz koydum tereyağı da yumusamisti neden böyle oldu biri yardımcı olabilir mi?
Berbat oldu. Denedim. Aman denemeyin. Hepsi dağıldı
Bu tarifi yarim olcu olarak uyguladim ama malesef pek guzel olmadi yani daha dogrusu sekeri inanilmaz az geldi. Tatlimsak dahi olmamis. Ki ben normal sartlarda tariflerin icinden seker oranini azaltip az sekerli seven biriyimdir
Elerine saglik canim😊👏🧿💐
Yanlışlıkla yeşil ekşi elmalarla yaptım… ekşi bir tatlı yaptım teşekkürler
Hep bu tarifine bakıp yaptığım bir kurabiye güzel oluyor
Ahh Refika'nın çay bardağınaaa aşık oldum 😂😂😂
Tarif için teşekkür ederim REFİKA Hanım.Kaç dır yapıyorum çok güzel oluyor ve malzemeler denk geliyor 😋😍
Neyi yanlış yaptım bilmiyorum ama dışı takır takır oldu😢
🥰👍🌈
İnanılmaz, çok lezzetli. Bence elmalı kurabiyenin en kolay hâli. Vıcık vıcık un istemedi. Bana biraz şekerli geldi çok şekerli yemediğim için. Teşekkürler ekip👏🙏
Elmalı kurabiye en sevdiğim kurabiyelerden biridir ve artık favori tarifim bu. Yediğim en lezzetli elmalı kurabiye oldu. Teşekkürler Refika. Sizi seviyoruz ❤
Ekşi mayama sizin isminizi verdim, gözüm gibi bakıyorum ona 😊
Eksimayaunudankurabiyeolureksimayaekmekunundankurabiyeolurmu
Bebeğim için yapmak istiyorum da şeker yerine ne kullanabilirim?
Çok güzel oldu 🎉
Tum tariflerinizi yapıyor um🎉
Merhaba, Refika sana ve ekibine çok teşekkürler. Her tarifi senden arıyorum, eğer bulamadıysam yapmaktan vazgeçiyorum😂 Acı badem kurabiyesi tarifi aratıyorum birkaçtır. Ne zaman yapıyoruz? 🤩
ABİNİN UNUNU NERDE BULUCAZ…AH O ABİN VAR YA…İNSAN BİRAZ BİZE DE YOLLAR
Çok konuşuyorsunuz
Yeni gördüm tarifi hemen deneyeceğim çok güzel görünüyor
Şu kadının tarifi verirken felsefi yorumları yüzünden tarifi izleyesin gelmiyor. Hayır ver tarifi git kardeşim🤷
Bu tarifi 2.kez yapışım ben beyaz un kullandım yaklaşık 3 su bardağına yakın un 125 gram da tereyağ kulandım bende kırmızı tatlı elma olduğu için iç harcına şeker koymadım çok güzel oldu elinize sağlık yapacak olanlarda gönül rahatlığıyla yapabilirsiniz ❤
Refika ilk defa elmalı kurabiye yapıyorum, pek çok tarifinizi de yaptım, çok zorlandım ya. Hamura +1 yumurta ekleyince anca topladı. Genelde tariflerinizde verdiğiniz şeker miktarını azaltarak koyuyordum, kıvam tutmaz diye bu sefer tam koydum, iç harcında da tam koydum ve üzülerek söylemeliyim ki bu şeker tadı size normal geliyorsa lütfen şekeri bırakmayı deneyin çünkü bu cayır cayır şekerli. zift gibi bir kahveyle tüketeceğim umarım dengeler. Sizi seviyorum, her tarifiniz şahane, azıcık eleştirdim ama biliyorum daha iyisini ve sağlıklısını yaparsınız. Elinize sağlık.🤗♥♥♥
Ellerine sağlık Normal margarin olurmu
Teşekkürler. Gerçekten beyaz undan farklı ,dağa lezzetli oluyormuş. Bu sabah bu tarifle evimi bulusturdum. Elinize emeginize saglik. Tesekkurler
Tarif şimdi yapıcam, armut ile yapabilirmiyim
Emekleriniz için çok tesekkurler Refika Hanım. Tarifi yaptim. Tam bugday unuyla bekledigim tat olmaz diye yarı beyaz yarı tam karakilcik unu kullandim. Oldukça lezzetli olsalar da tamamini beyaz undan yapsaymisim keske dedim.
En iyisi iki unu karıştırmak
Refikanin deneyip de beceremediğim tek tarifi bu oldu. Gramli yapmama rağmen hayal kırıklığı 😔
Pudra sekeri normal seker farki ne bu kurabiyede acaba?
Tam bugday unuyla yapma fikri super! yagi az cekmesi de arti. Verdiginiz ince bilgiler cok guzel, elinize emeklerinize saglik
Elinize saglik. Oyle cok tarif izledim ki kafam karisti dogrusu. Bazisi yumurta katiyor, bazisi yogurt, bazisi nisasta, kabartma tozu katiyor ya da katilmaz diyor. Acaba bunlarin kurabiyelerdeki rolu nedir ki? Yumurta baglayici etki yapar ? sonra ? kolay mi bozulur yumurtali kurabiye? yogurt yumusaklik mi verir bekleyince? kabartma tozu pof pos mu yapar yani bunlari ogrenmek istiyorumki neyi ne icin katmak gerektigini bilerek katmak istiyorum.
Bir de hamuru buzlukta ya da dolapta bekletmenin faydasi ne? bazilari da oyle yapinca daha kitir oldugunu soyluyor?
Bilen varsa lutfen paylassin.
Yapması gayet kolay ve harika sonuç veren bir tarif. Ellerinize sağlık. Çok teşekkürler 🙏❤
Harikaaa ötesi oluyor ellerinize sağlık 3. sefer yapıyorum sanırım 😊 Buarada evde sekerli vanilin yoktu limon kabugu rendesi koydum hamura harika freshh tad verdi efsane artik tek elmali kurabiye tarifim bu olucak tesekkurler 🎉😊
Yaptım enfes oldu farklı olarak hamuruna toz şeker değil pudra şekeri attım ve biraz da sıvı yağ koydum hamur daha çabuk toparlansın diye teşekkürler refika 🌸😍
Ya her şey çok güzel gidiyordu ama rulo sararken hep kırıldı hamur. Neden acaba?
Birkaç kez yaptım kavulca unuyla. 1 yumurta toplamadı hep 2 yumurta ile yapabildim. Çok güzel oluyor. Teşekkürler. 🎉😊
Denedim fakat hamur rulo yaparken dahi kırılıp dağıldı neden olabilir?
Hamuru mükemmel oldu yoğurdum dolaba attım birazdan firinlicam❤
Zeytinyağı ile olur mu acaba
cok tatli poncik bir hanim❤❤
Elimde mutfak tartısıyla gramı gramına malzemede ne dendiyse o şekilde yaptım ancak sonuç o kadar kötü ki! güvenip sonuna kadar ne dendiyse yaptım ama bu nasıl tarif anlamadım gerçekten tam bir hayal kırıklığı, denememenizi tavsiye ediyorum.