Elmalı kurabiye sevenler burada mı? 🍎 İşte sizlere içi yumuşacık, dışı kıtır kıtır mükemmel kıvamında bir elmalı kurabiye tarifi. Biz tarifi siyez, tam buğday unla yaptık inanın çok çok daha lezzetli oluyor.

►Kanalımıza abone olmak için: http://bit.ly/RefikaninYemekOkulu
►İngilizce Kanalımız: https://youtube.com/c/refika

Elmalı Kurabiye

Ağızda pıtır pıtır dağılan, dışı kıyır kıyır tam buğday unundan( siyez unuyla da yapabilirsiniz.)içinde yumuşak, lezzetli elması, cevizi ile sade ama inanılmaz lezzetli bir elmalı kurabiye tarifim var.

Hamuru için,
-2 su bardağı (250 gr) tam buğday unu
-3,5 çorba kaşığı (100 gr) tereyağı
-4,5 çorba kaşığı (90 gr) toz şeker
-1 adet yumurta
-1 paket vanilin
-Yarım paket kabartma tozu
-1 tutam tuz

İçi için,
-2 adet yeşil elma
-1,5 avuç çeviz
-1 çorba kaşığı toz şeker
-1 çay kaşığı tarçın
-1 tatlı kaşığı tereyağı

Üzerine,
-Pudra şekeri

-Fırını alt üst ve fansız 180 derecede çalıştırın.
-2 su bardağı tam buğday ununun içerisine, 4 çorba kaşığı oda sıcaklığında tereyağı, 4,5 çorba kaşığı toz şeker, 1 yumurta, 1 paket vanilin, yarım paket kabartma tozu ve 1 tutam tuz ekleyin.

Ben, abimin bulduğu atalık tohumla, eski usul tarımla ürettiği, ruşeymi ve kepeğiyle birlikte değirmende çekilmiş tam buğday ununu kullanıyorum. Siz de böyle değirmende çekilmiş bir un bulursanız mutlaka onunla deneyin derim. Siyez unuyla da deneyebilirsiniz. Eğer beyaz un kullanacaksanız bir kaç kaşık(20-30 ml kadar) da sıvı yağ ekleyebilirsiniz.
-4-5 dakika bütün malzemeler birbirine iyice yedirerek yoğurun.
-Hamuru 15-20 dakika dinlendirin.
-Bu sırada, 2 adet yeşil elmayı soyun. Rendenin kalın tarafıyla rendeleyin.
-1.5 avuç cevizi elinizle iri iri parçalayın. 1 tatlı kaşığından biraz tereyağıyla geniş bir tavada kısık ateşte 2 dakika kavurun.
Kavrulan cevizlere rendelenmiş 2 yeşil elmayı, 1 çorba kaşığı toz şekeri, ve 1 çay kaşığı toz tarçını ekleyin.
-Tavanın dibinde ki su çekilene kadar kavurun ve altını kapatıp soğumaya bırakın. Elmalar kupkuru olmayacak sadece fazla suyunun uçması yeterlidir. -Fırında da pişeceği için fazla kuru olmasınlar.
-Dinlenmiş hamuru iki pişirme kağıdının arasına koyun ve merdaneyle 32-33 cm çapında yuvarlak açın.
-Yağlı kağıtların birini kaldırıp tekrar koyun. Ardından hamuru çevirip diğerini tamamen çıkarın. Bunu yapınca hamur kağıda tam yapışmamış olacak ve kolayca rulo haline getirebileceksiniz.
-Açılan hamuru saat gibi 12 eşit üçgene bölün.
-Soğuyan iç harcı üçgenlerin geniş taraflarına paylaştırın.
-Hamurları rulo yaparak dıştan içe doğru çok bastırmadan kapatın.
-Kullandığınız diğer yağlı kağıdı tepsiye koyup kurabiyeleri aralarında eşit mesafe bırakarak yerleştirin.
-18 dakika fırının orta rafında pişirin.
-Kurabiyeler pişerken çayınızı demlemeyi unutmayın sakın unutmayın.
-Fırından çıkartıp 5 dakika kadar soğumaya bırakın. Sıcakken çok daha kolay dağılabiliyorlar. Dilerseniz sonrasında üzerine pudra şekeri de serpip afiyetle yiyebilirsiniz.

Mutfağımızda ve Yemek Okulu’muzda neler oluyor daha yakından takip etmek için;
►Facebook: https://www.facebook.com/refikaninmutfagi/
►Instagram: https://www.instagram.com/refikabirgul/
►Twitter: https://twitter.com/refikabirgul
►Websitesi: https://www.refikaninmutfagi.com
►Mutfağımızda kullandığımız el emeği, göz nuru güzellikler için de: https://goo.gl/0aKsMW

KAYNAK

Tarifi Paylaş

“Tam Kıvamında Elmalı Kurabiye Tarifi | Dışı Çıtır, İçi Yumuşacık!” üzerine 48 yorum

  1. Bu tarifi 2.kez yapışım ben beyaz un kullandım yaklaşık 3 su bardağına yakın un 125 gram da tereyağ kulandım bende kırmızı tatlı elma olduğu için iç harcına şeker koymadım çok güzel oldu elinize sağlık yapacak olanlarda gönül rahatlığıyla yapabilirsiniz ❤

  2. Refika ilk defa elmalı kurabiye yapıyorum, pek çok tarifinizi de yaptım, çok zorlandım ya. Hamura +1 yumurta ekleyince anca topladı. Genelde tariflerinizde verdiğiniz şeker miktarını azaltarak koyuyordum, kıvam tutmaz diye bu sefer tam koydum, iç harcında da tam koydum ve üzülerek söylemeliyim ki bu şeker tadı size normal geliyorsa lütfen şekeri bırakmayı deneyin çünkü bu cayır cayır şekerli. zift gibi bir kahveyle tüketeceğim umarım dengeler. Sizi seviyorum, her tarifiniz şahane, azıcık eleştirdim ama biliyorum daha iyisini ve sağlıklısını yaparsınız. Elinize sağlık.🤗♥♥♥

  3. Elinize saglik. Oyle cok tarif izledim ki kafam karisti dogrusu. Bazisi yumurta katiyor, bazisi yogurt, bazisi nisasta, kabartma tozu katiyor ya da katilmaz diyor. Acaba bunlarin kurabiyelerdeki rolu nedir ki? Yumurta baglayici etki yapar ? sonra ? kolay mi bozulur yumurtali kurabiye? yogurt yumusaklik mi verir bekleyince? kabartma tozu pof pos mu yapar yani bunlari ogrenmek istiyorumki neyi ne icin katmak gerektigini bilerek katmak istiyorum.
    Bir de hamuru buzlukta ya da dolapta bekletmenin faydasi ne? bazilari da oyle yapinca daha kitir oldugunu soyluyor?
    Bilen varsa lutfen paylassin.

Yorum yapın

Benzer Tarifler