nurcanli_tarifler

DÖNER 📌

Döner için : 📌

📌1 ,400 gram bonfile
📌3 yemek kaşığı sıvı yağ
📌3 yemek kaşığı yoğurt
📌1 adet soğan rendesi
📌2 diş sarmısak rendesi
📌Yarım tatlı kaşığı kekik,2 tatlı kaşığı kırmızı toz biber, 2 çay kaşığı kimyon
,1 tatlı kaşığı pul biber,1 tatlı kaşığı köri, 2 tatlı kaşığı sirke ,1 çay kaşığı karabiber ( damak tadınıza göre azaltıp çoğaltabilirsiniz)

Hazılanışı:📌

Et hariç tüm malzemeler büyük bir kaseye alınır karıştırılır yıkayıp uzun şeritler halinde kestiğimiz etler sosa eklenir hamanlanır 1 saat buzdolabının alt rafında bekletilir daha sonra streç filme uzun şeritler hailnde yerleştirilir sıkıca sarılır difrize atılır dondurulur en az 1 gün beklemeli ..

Döner için etler dondurucudan çıkarılır 15 dk kadar oda ısısında bekletilir bıçak ile incecik kıyılır tavaya yarım çay bardağından biraz fazla sıvı yağ eklenir yağ kızınca etler eklenir ara ara karıştırarak güzelce kavrulur tuz eklenir arzuya göre baharatlar eklenir .

Ekmek için malzemeler📌

📌1,5 su barfağı ılık su

📌1 yemek kaşığı silme instant maya

📌2 yemek kaşığı zeytinyağ

📌1,5 tatlı kaşığı şeker

📌1 tatlı kaşığı dolusu tuz

📌3,5 4 su bardağına yakın un ( 3 bardaktan sonra mutlaka kontrollü ekleyelim)

Su şeker maya yoğurma kabına alıp karıştıralım aktifleşsin 5 dk yeterli .
Unu yavaş yavaş ekleyip yumuşak pürüzsüz bir hamur yoğuralım avucumuza zeytinyağ alıp hamuru toparlayalım mayalanmaya bırakalım.

Mayalanan hamuru tezgaha alıp havasını alalım katlama tekniğiyle tek bir beze hazırlayalım 4 eşit bezeye bölelim.
Bezelerin üzerini poşetle kapatıp 10 dk dinlendirelim.

Dinlenmiş bezeleri tek tek kenar kısımlarını çok ezmeden açalım zeytinyağ sürüp kapatalım tepsiye dizelim poşetle kapatıp 25 dk tepsi mayası verelim üzerine zeytinyağ sürüp önceden ısınmış 250 derece fırının alttan ikinci rafında pişirelim.

Ekmeğe sürmek için
Ketçap , mayonez, barbekü sos ,sarımsaklı mayonez bir kasede karıştıralım.

Videodaki gibi kıvırcık ,maydonoz ,domates, soğan ,çedar peyniri ile hazırlayalım. Afiyet olsun👩‍🍳

KAYNAK

Tarifi Paylaş

“Acil zamanlarda kurtarıcı Şu ekmeği bolca yapıp dondurucuya atın o kadar hafifki aşırı lezzetli👌” üzerine 40 yorum

  1. 1. İnsanlar birşeyi kötüleyecekse engelleyemezsiniz. Biz birilerinin hakkında kötü olunca herşeyi söylüyoruz peki ne hakla? Bileziği varmış olsun rabbim birine bin katsın da peki kime ne? O bilezikler kötü yorum yapanların kolunda olsaydı söyleyecekleri çok şey olurdu! Benim param benim malım millete dert derdiniz dimi? Yargı yapmadan kötü konuşmadan önce empati yapın. Bende bir kadınım bana öğretene dua ederim sadece. Kıskanmam haset etmem Allah öylelerini affetmiyor çünki. Kalbiniz temiz olsun haset etmeyin kötü söz söylemeyin. Ekmek yapmış ablamız elleri dert görmesin ❤ daha çorba yapmayan insanlar var şu devirde. Kusur kapatmadan gece gibi olmak bazılarına çok uzak maalesef. Biz milletçe empati yapamadığımız için birşeye sahip olamıyoruz böyleleri olmasında.

  2. Abla yemek yapmıyor. Mal beyanı yapıyor. İlkokul terk ev hanımları yorumun altına doluşmasın evinde istediği gibi takılır diye. Her şeyin bir adabı var. Gerçi, çok meraklılar millete din iman adap edep öğretmeye de kendi edepsizlikleri gözlerine batmıyor ne hikmetse

Yorum yapın

Benzer Tarifler