Arabaşı denince aklına ilk hangi şehir geliyor yoruma sende yaz 👇🏻👇🏻🫶🏻
.
Tam ölçülü hamur tarifi bekleyenler bu tarifi mutlaka kaydedin. Not ; ölçümüz bir tepsiliktir, ben dört tepsilik yani dört katını yaptım..
.
Arabaşı
Malzemeler
Tavuğun herhangi bir parçası ( kalça uyluk )
2 yemek kaşığı salça ( varsa 1 tatlı kaşığı biber salçası )
Pul biber, kara biber
3-4 yemek kaşığı sıvı yağı
3 kaşık kavrulmuş un ( 1-2 bardak soğuk su ile açılır )
Bulyon kullanıyorsanız eğer 1 tane ekleyebilirsiniz
Haşladığımız tavuğun suyu
Hamuru için
6 su bardağı su ( 200 ml bardak )
6 yemek kaşığı un ( dolu dolu )
1 çay kaşığı dolusu tuz
Hazırlanışı
Önce hamurumuzu yapalım 3-4 saat beklemesi gerekiyor.
4 su bardağı suyu kaynamaya bırakalım. Kalan 2 bardak su ile unumuzu çözdürelim (yani soğuk suya un ekleyerek karıştıralım). Bu karışımı süzgeçten geçirelim ki içinde topaklanma kalmasın.
Kaynayan suyu sürekli karıştırarak yavaş yavaş unu ilave edelim.
Unun markasına göre değişiyor bazı unlar çok güzel tutuyor bazı unlarda sıkıntı olabiliyor. Kıvamını ayarlarken karıştırdığımız kaşığın zor çevriliyor olması lazım.
Koyulaştı tamam diyip bırakmıyoruz. Hamurumuz fokurdayarak kaynaması şart. Altını kısık bu şekilde ara ara karıştırarak bi 8-10 dk pişiriyoruz.
Tepsiyi ıslatın ve hamurumuzu tepsiye yayıp soğuk bir zeminde 3-4 saat bekletin. Hatta akşamdan yapıp ertesi güne daha da güzel olur.
Çorbamız için tavuğu haşlıyoruz.
Suyunu fazla koyalım haşlarken çünkü haşladığımız o suyu çorbamızda kullanacağız.
Haşladığımız tavuk etini didikleyelim.
Ayrı bir tencereye yağımızı alıyoruz. Üzerine salçamızı ekleyip soteliyoruz. Malzeme kısmında belirttiğim gibi tavuk bulyon kullanıyorsanız salça pişince bir tane ekleyebilirsiniz. Daha sonra tavuk suyumuzu yavaş yavaş ekliyoruz.
Çorbamız kaynadıktan sonra kavrulmuş ununuzu soğuk suda açıp kaynayan suyumuza ekliyoruz. Kaynadıktan sonra didiklediğimiz tavuk etlerini ekliyoruz ve pişmeye bırakıyoruz.Bu arada kara biber ve pul biberini de eklemeyi unutmayalım.
Biraz kaynayıp kıvam bulduktan sonra ocağımızı kapatıyoruz.
Hamuruyla birlikte tüketiyoruz.
.
#arabaşı #yöresel #yozgat #nefisyemekler




“Tam tutan hamur tarifi ile arabaşı yemeğimiz sizlerle..🌸 #arabaşı #nefisyemektarifleri” üzerine 14 yorum
👍👍👍👍👍🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
Çokkk güzel oldu ellerinize sağlık ❤
Salçası biraz fazlamı oldu babamı öyle geldi
Bir defa yemek Kısmet oldu çok lezzetli çok beğendim ❤
Çok güzel olmuş ellerinize sağlık ben hamuru bu şekilde yapmayı hiç denemedim bir tutuyor bir tutmuyordu bundan sonra böyle yapmayı deneyeceğim
Ben hiç yemedim bu çorbanın hamurunu çiğnemeden yutuluyormuş ama merak ediyorum tadı nasıl acaba
Kayseri'ye bugün Karyağdı işimiz arabaşı yapmak oldu afiyet olsun🌻
6 y k un yazmissiniz hamur icin az degil mi
Yalnız salça bir kilo var.
Biz un ve suyla bu şekilde yaparız beki bir tık daha koyu olabilir pişirp sonra sarımsaklı bir ayran yaparız tepsiye dökeriz içini çukur yaparız sarımsaklı ayranı içine dökeriz yeriz o da çok güzel oluyor
Elinize sağlık çok güzel olmuş
Çok güzel görünüyor köy tavuguyla denemelisiniz
Buonisimo, elegante ❤❤❤❤
Mama gibi hiç sevmem.