rumeysamutfakta
Tam bir yaz tatlısı 😍
Uğraşmak istemeyenler kedidilini hazır, kremayı da herhangi bir magnolia kreması kullanarak yapabilir ♥️ bu verdiğim ölçüler ile 6-8 tane çıkıyor ben tarifi x2 olarak yaptım.
Kedidili malzemeler: (isterseniz hazır kullanın)
3 yumurta
1 su bardağından 1 parmak eksik şeker
1 su bardağı un
Yarım çay kaşığı zerdeçal
2 limon kabuğu rendesi
1 paket vanilin
Diplomat krema
600 ml süt
Yarım su bardağı toz şeker
3 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
100 ml krema (%35 yağlı)
Ek olarak ben 200 gr mascarpone ekledim
Limonlu sos
1 su bardağı limon suyu
1 su bardağı su
1 yumurta sarısı
4 yemek kaşığı (hafif tepeleme) nişasta
1 su bardağından 2 parmak eksik toz şeker (piştikten sonra damak zevkimize göre ayarlayın)
1 yemek kaşığı tereyağı
1 paket vanilin
1 çay kaşığı kadar zerdeçal
Yapılışı: tereyağı ve vanilin hariç tüm malzeme orta ateşte pişirilir. En son tereyağ ve vanilin eklenir. Soğuyunca kullanıma hazır
Ganaj
200 ml krema
240 gr beyaz çikolata
Yarım limonun suyu
1 limonun kabuğunun rendesi
Yapılışı:
Krema kenarlardan kaynamaya başlayınca diğer tüm malzemeler eklenir. Hepsi özdeşleşince tamamdır. oda sıcaklığına gelince kullanılır
Kedidili için yumurta ak ve sarısı ayrılır. Aklar toz şekerin yarısı ile traş köpüğü kıvamına gelene dek çırpılır. Sarıları da şekerin yarısı ile çırpılır. Akların üzerine eklenerek spatula ile karıştırılır. Un, zerdeçal, limon kabuğu ve vanilin eklenir ve karıştırılır. (Unu eleyin) Bu karışım yağlı kağıda parmak şeklinde sıkılır. Üzerine pudra şekeri serpilir. 200 derece fırında hafif kızarıp sertleşene kadar pişirilir. (Ortalama 25-30 dk sürdü ama bazı fırınlar hızlı pişiriyor)



