Çıtır Profiterol Tarifi
⚠️ Servis öncesi birleştirin, hepsini ayrı ayrı muhafaza edin yoksa hamur yumuşar. Dilerseniz tek de porsiyonlayabilirsiniz.
Malzemeler
Hamur için
🔸200ml su (1 su bardağı
🔸100gr tereyağ (4 yemek kaşığı)
🔸bi tutam tuz
🔸150gr un (1 su bardağı+2 yemek kaşığı)
🔸4 adet yumurta(küçükse 5) ve oda sıcaklığında olması önemli
Yapılışı
Bir tencereye su, tereyağ, un ve tuz ekleyip pişiriyoruz. Ardından alıp biraz soğutuyoruz.
bedal ucuyla ara ara çırparak yumurtasını vayaşca yediriyoruz. Sıkma torbasına alıp ince şeritler halinde yağlı kağıda sıra sıra sıkıyoruz. Fırına gönderip pişiriyoruz.
170 derecede 20 dakika hiç çıkartmadan 160 derecede 15 dakika pişiriyoruz.
Çıkartıp soğuduktan sonra gösterdiğim gibi minik minik kesiyoruz. ( bu aşamada dondurup saklayabilirsiniz)
Kremanın üzerine döküp üzerine çikolata sos gezdiriyoruz. Krema ve çikolata sosun yapılışını profilimde bulabilirsiniz. Tarifi kaydetmeyi unutmayın afiyet olsun.
Çikolata sos için
🔸4 yemek kaşığı nişasta
🔸5 yemek kaşığı kakao
🔸1 büyük çay bardağı toz şeker)
🔸400ml süt
🔸1 tablet sütlü çikolata(60gr)
🔸1 yemek kaşığı tereyağ
🔸200ml krema
(Yapılış tarifi profilde var oradan detaylı izleyerek yapabilirsiniz)
Krema tarifi için
Malzemeler
🔸500ml süt
🔸4 yemek kaşığı un
🔸1 yemek kaşığı nişasta
🔸2 yumurta
🔸1 paket vanilin
🔸1 çay bardağı şeker
🔸2 yemek kaşığı tereyağ
🔸1 paket beyaz çikolata(isteğe bağlı)
🔸200ml %38yağlı krema
(Yapılış tarifi profilde var oradan detaylı izleyerek yapabilirsiniz. En kolay krema tarifi )
#profiteroltarifi




“KOLAY PROFİTEROL TARİFİ” üzerine 9 yorum
👏👏
Ellerine emeğine yüreğine sağlık canım… Afiyet olsun… ❤❤❤
Profiterol demeseniz dahaiyi olurdu profiterol farklıdır ve buna başka ışık vermenizi öneririm
Ben yapmaya üşeniyorum sen video editleyip çekip yemek yapıp sonra kirlenen yeri temizleyip bir sürü şey yapıp yorulmuyorsun😂😂😂
Bir gün de pratik olmayan orijinal bir tarif paylaşabilir misiniz?
Arkaplana çok hafif bir muzik ekle, biraz daha hızlı konuş, altyazı kullan ve özellikle ilk saniyelerde çok oyalanmadan vidyo’ya başla. Başarılar dilerim
Ben tereyağ yok abla
😢❤😂🎉😅😊❤❤❤❤❤❤
Yapmaya gidiyorum bizde kraker var🎉