PAMUK POĞAÇA 🥯

Malzemeler
• 2 su bardağı ılık süt
• 1 su bardağı sıvı yağ
• 1 paket instant maya
• 2 yemek kaşığı toz şeker
• 1,5 tatlı kaşığı tuz
• 4,5 su bardağı un
(unu yavaş yavaş ekleyin; ele yapışan yumuşak bir hamur olacak)

Üzeri için
• 1 yumurta sarısı

Pişirme
• 190 derece, önceden ısıtılmış fırın

Yapılışı
1. Ilık süt, maya ve toz şekeri yoğurma kabına alın, karıştırın.
10 dakika bekleyip mayanın aktifleşmesini sağlayın.
2. Sıvı yağı ekleyin. Tuz ve unu azar azar ilave ederek iyice yoğurun.
Hamur yumuşak olmalı.
3. Üzerini kapatıp 1 saat mayalanmaya bırakın.
4. Mayalanan hamurun havasını alın, bezelere ayırın ve yuvarlayın.
5. Tepsiye dizip üzerini örtün, 15 dakika tepside dinlendirin.
6. Yumurta sarısını sürün, 190 derecede pişirin.
7. Fırından çıkan sıcak poğaçaların üzerine tereyağı sürün.

Poğaçam yumuşacık olmuyor diyorsan, bu tarifi dene 😉
Afiyet olsun 😋

KAYNAK

Tarifi Paylaş

“Evde “Yumuşacık Poğaça”🥯😋 yaptım. 🥰. Tarif açıklamada yazıyor 👍. #poğaça #hamurişi” üzerine 50 yorum

  1. Elinize sağlık afiyet şifa olsun bişey danışmak istiyorum bende dün poğça yaptım ilkin beklettim kabardı ama tepsi mayası vermedim birini soğuk birini ısınmış fırına verdim iyi güzel kabardı dedim ama tabanları kıtır kıtır çok sert oldu neden olabilir acaba tepsiler ıslaktı yağlı kağıt koydum yapışmasın diye ondan olmuş olabilir mi sizin püf noktanız varmı paylaşabilir misiniz rica etsem

  2. Kandiliniz mübarek olsun kıymetli dostlar!
    Bu gece rükû edenlere ne mutlu!
    Bu gece secde edenlere ne mutlu!
    Bu gece dua edenlere ne mutlu!
    Bu gece, Allah'ı zikredenlere ne mutlu!
    Bu gece Allah korkusundan ağlayan kimselere ne mutlu! 🤲🤲

    Ah o kalabalıklar içindeki kimsesizlik hissi..Herkes konuşur ama kimse söyleşmez. Herkes bakar ama kimse görmez. İşte tam bu noktada, o koyu yalnızlığın içinde parlayan bir kandil vardır. Dua…
    Dua, kelimelerin bittiği yerde başlayan o mukaddes tahayyüldür. Yeryüzünde kimsenin seni anlamadığı o demde, göklerin kapısını çalıp "Ben geldim, yorgunum, kırgınım ve senden başka sığınağım yok" diyebilmektir.
    Bu gece başını yastığa koyduğunda, dışarıdaki o vahşi uğultuyu değil, kalbinin o ritmik zikrini dinle. Hüznün, duan ve sen, ne muazzam bir kalabalıksınız aslında…🤲

Yorum yapın