Biz bugün kendimize ekmek attık. Ekmeğin arkasına da kendimize tatlı yapacağız. Neci tatlısı gı diye sormayın. Gadaif tatlısı yapacağız. En doğalından kadaif tatlısı nasıl yapılır? Şimdi size tarifini veriyorum. Normal bir bezeyi ekmek atar gibi atıyoruz sacın üstüne sadece bir tur döndürüyoruz ve daha pişmeden ekmeği indiriyoruz. Daha pişmemiş olan yufkamız yumuşacık olduğu için oklavaya sarıyoruz. Oklavadan da çıkarıyoruz. İsterseniz makas yardımıyla isterseniz de senidin üstünde ince ince kıyıyorsunuz. tane yufkadan bir tepsi çıkacak şekilde yani 6 kişilik filan yapıyoruz. Ne kadar ince kıyabilirsen o kadar güzel olur. Kıydığımız yufkayı tepsiye alıyoruz. Tepsi ovcalaya ocalaya açacağız. Böyle karıştırdığımız zaman zaten kendisi iplik gibi açılacak. Normalde tatlılara zeytinyağı kullanılmaz ama biz başka yağ kullanmadığımız için zeytinyağı ile göz kararı döküp ovcalıyoruz. Güzelce zeytinyağını da karıştırdıktan sonra isterseniz ceviz isterseniz badem isterseniz de fındık ekleyebilirsiniz. Bizim evimizde azıcık bir pat cevizle fındık vardı. Biz içine döktük. Ne kadar bol cevizli fındıklı yaparsan o kadar güzel olur. İstersen sade de yapabilir. Neyse fındıkla cevizimizi de serpiştirdikten sonra yüzü kızarıncaya kadar pişsin diye sobamızın içine yerleştiriyoruz. Sobamızın üstünde bu arada şerbetimizi de iki bardak çay şekerini 4 su bardağı su ekleyip kaynattık ve şerbeti ılı, kadayıfı sıcak şeklinde döküyoruz. İyice şerbetle ısladığımız kadayıfımızı birazcık dinlendiriyoruz. Dinlendikten sonra böyle gözüküyor. İsterseniz birazcık daha kızartıp çıtır çıtır da yiyebilirsiniz. Doğal ekmek kadayfımız böyle yapılır. Bize afiyet olsun. Videomu beğenip yorum yapmayı unutmayın. Yeah.

KAYNAK

Tarifi Paylaş

“Ekmek kadayıfı yaptık” üzerine 24 yorum

Yorum yapın

Benzer Tarifler