Fırın kullanmadan dakikalar içinde hazırlayabileceğiniz en hafif ve lezzetli çilekli tatlı tarifi! 🍓
Yumuşacık kedidili bisküviler, vanilyalı muhallebi ve taze çileklerle yapılan bu pasta hem pratik hem de çok gösterişli 💯
Deneyen herkesin bayıldığı bu muhteşem tarifi mutlaka deneyin! 💖
✨ Gerekli Malzemeler:
🥛 Kreması İçin:
* 1 litre süt
* 1 su bardağı şeker
* 4 yemek kaşığı dolusu un
* 4 yemek kaşığı dolusu nişasta
* 1 adet yumurta sarısı
* 1 paket şekerli vanilya
* 1 kutu süt kreması (200 ml)
🍪 Arası İçin:
* 44 adet kedi dili bisküvi
* Muz dilimleri
* Çilek dilimleri
Üzeri İçin:
* 50 gr sütlü çikolata (benmari usulü eritilmiş)
* Antep fıstığı tozu
* Çilek
#tatlıtarifi #çileklitatlı #fırınsızpasta #shorts #muhallebili #kolaytatlı #borcampastası #dessert #strawberrydessert #easyrecipe
Lezzetli Yemek Tarifleri kanalımdan
herkese merhabalar. Bugün sizlere fırın kullanmadan, kek hazırlamadan kolay bir
şekilde hazırlayabileceğiniz bir borcam dolusu yaş pasta tadında
pasta tarifim var. Hemen tarifime geçiyorum. Öncelikle kremasını
hazırlıyorum. Bunun için tenceremin içerisine 4 yemek kaşığı dolusu un, 4
yemek kaşığı dolusu nişasta, 1 su bardağı şekerimi alıp kuru malzemelerimi
karıştırıyorum. İçerisine 1 litre sütümü ekliyorum. 1 adet de yumurta sarısını ilave
ediyorum. Pürüzsüz bir kıvama gelene kadar iyice karıştırıyorum.
Daha sonra ocağa alıyorum. Ocakta kaynayıp koylaşına kadar sürekli
karıştırarak pişiriyorum. Kaynayıp koylaşmaya başladı.
İstediğim koyluğa geldikten sonra ocaktan alıyorum. 2-3 dakika kaynaması
yeterli. İçerisine bir paket şekerli vanilya
ekliyorum. Güzelce karıştırıp kremamı soğutmak için bir kenara
alıyorum. İlk sıcaklığı çıktıktan sonra üzerine
bir poşet yardımıyla kapattım kabuk bağlamasın diye.
Soğuttuktan sonra içerisine bir paket süt kreması ekliyorum. Pastacı kremamı
hazırladım. Artık pastamı yapmaya geçiyorum. Büyük boy dikdörtgen borcam
kullandım. Borcamımın alt kısmına süt ile ıslattığım kedi dili
bisküvilerimi diziyorum. Toplamda 44 tane kedi dili bisküvi
kullandım. Hazırladığım pastacı kremasının yarısını bu kısma döküyorum.
Spatulayla her yerine güzel bir şekilde dağıtıyorum. Kremayı kısmına ben karışık
olacak şekilde çilek ve muz kullandım. 2 adet küçük boy muz. 10-15 tane çilek
kullandım. Bu şekilde doğradıktan sonra bu kısmına
serptim arkadaşlar. Yine aynı şekilde süt ile kedi dili
bisküvilerimi ıslatıp diziyorum. Kedi dili bisküvilerimi dizdikten sonra
geriye kalan pastacı kremamın tamamını da bu kısmına döküyorum. Pastamın yapım
aşamasını tamamladım. En az 1 saat dinlendirmeniz gerekiyor.
Pastamı dilimledikten sonra süsleme aşamasına geçiyorum. Bu kısım için ben
mar usulü erit silmiş çikolata kullandım. Süslemede çilek de kullanmayı
tercih ettim. Son olarak antep fıstığı tozuyla da süsleyerek pastamın yapım
aşamasını bitirdim arkadaşlar. Hemen pastamın kıvamını da göstermek
istiyorum. Yumuşacık bir pasta oldu. Gördüğünüz gibi
oldukça hafif. Kesinlikle kesmiyor. Yapmanızı tavsiye ederim. Yapıp deneyen
herkese şimdiden afiyet olsun.
KAYNAK



