Adı ne olabilir?
1 kg çiriş otu
1 adet soğan
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 su bardağı iri bulgur
1 su bardağı haşlanmış nohut
5 su bardağı kaynar su
Terbiyesi için:
2,5 su bardağı süzme yoğurt
1 adet yumurta sarısı
1 yemek kaşığı sirke
Yarım limon suyu
1,5 su bardağı su
Üzeri için:
1 yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı kuru nane
Sonradan eklenecek:
1 tatlı kaşığı tuz
Hazırlanışı: Çiriş otlarını iki parmak genişliğinde doğrayıp bol suyla güzelce yıkayın ve süzgeçte suyunu iyice süzdürün. Tencerede zeytinyağını ısıtıp ince doğranmış soğanı kavurun, ardından çiriş otlarını ekleyip birkaç dakika çevirin. Üzerine bulguru, haşlanmış nohudu ve kaynar suyu ekleyip pişmeye bırakın. Bu arada terbiyesi için süzme yoğurt, yumurta sarısı, sirke, limon suyu ve suyu bir kapta güzelce çırpın. Pişen yemeğin suyundan birkaç kaşık alıp terbiyeye ekleyerek ılıştırın, ardından yavaş yavaş yemeğe ilave edip karıştırın. Bir taşım kaynadıktan sonra altını kapatıp tuzunu ekleyin. Ayrı bir yerde tereyağını eritip kuru naneyi ekleyin ve yemeğin üzerine gezdirin. Yemeğiniz hazır, afiyet bal şeker olsun. Deneyenler yorumlara yazarsa çok sevinirim. #aytenyildizz #çiriş #kiriş #yemektarifleri #aytenyıldız




“Çiriş (kiriş) otu nasıl yapılır?” üzerine 42 yorum
Eline sağlık abla bizim bitlis'te çok olur severiz ❤😂
Harika gorunuyor
Kölemen olarak biliyoruz biz bu otu soğan gillerden
Selam Erzurumda çok var mevsimi su an çieiş otu haşılı çol güzel oluyor çıkış ve bulgur katılaşana Kadar kaynatılır keşkek gibi düşünün servis yapınca orta sı çukur ve tereyağı enfes ellerinize sağlık
Ona Aṣrelik bugday koycan Yarma Bugdayini Geceden bi tasim kaynatip yumsatcan sabah otlarla ve haslnmis Nohutla ve koyu ayranla tekrar kaynatcan Nane lazım degil yogurdun yagi yeter extra yag istemez yanina Fırnda köy mayalı ekmegi ( Çörek) yapcan❤❤❤ Bulgurdan Ayran aṣı olmaz Ayranlı çorbalar her zaman Yarma ( sokuda dövülmüs kabugu alinmis Bugday) ile yapılır
Gulik
Hiç yemedim daha
Çok yapmıştım ama bu kadar güzel bir tarif görmemiştim yarın deneyeceğim İnşallah
bayburtluyum şu an Ankara’da hasretiz buna çocukluk yemeklerimiz bizde çiriş deriz
Ben Azerbaycanlıyım bizde çiriş diyoruz ve gözlemeside çok muhteşem oluyor.
Biz bu yemeği yesil sarımsakla yapiyoruz ismi de şivediz yemegi
Gulik❤😊😮
Doğuda genelde GULİK derler
Bizde gozleme yapariz ama ben sevmem bir az yagli gibi ama siz guzel yapmissiniz bilsem bende boyle yapardim yogurtla nane ile cok guzel olmus bizde ciris diyoruz
İlk kez böyle tarifini gördüm
Bu çiriş otunun çiçeği oluyor mu? Araştırınca farklı farklı bitki fotoğraflarıyla karşılaşıyorum.
Bizde adına çiriş derler ama hiç bilmem
Yaptığımız sistem çok güzel görünüyor
Denicem
Bu atun adı soryaz otudur siirte bol bulunuyor ❤ harika ellerine salık ❤
👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽
Açık saçık günah gizim gapan inşaallah
Siirt’te Soyra otu Tunceli tarafında Çiriş diyorlar Malatya tarafında güllük diyorlar bana pazardan ben Çiriş olarak alıyorum ama hangisi doğru bilmiyorum
Bizim burada gül bahar derler diyarbakırliyim
Onun adı gulik benim bacım❤❤
Bizim erzurumda buna "GULİK" derler
Abla bu gulik bizim dağlarda çok bunu kaynatıp yumurtayla yapıyoruz bu yaptığın gulik çorbası
Adana'dan İyi günler Biz de Çiriş diyoruz ama hiç böyle yapmamıştık çok güzel görünüyor bol soğanla kavurup sarımsaklı yoğurt döküyoruz üzerine öyle yiyoruz
Erzurum'da kiriş deriz dağlarda kendinden biter
GULIK 😊çok ṣifali bir bitkidir❤
Ben muşluyum muşta güllük deriz 🌺
Evet ben de yaptım ama böyle hiç yapmadım Bunu da yapacağım deneyeceğim. Ben pirinçle Çiriş otunu kaynatıp üstüne 1 litre süt koyup çorbasını yapıyorum sütle. Ya da haşlayıp kavurup yapıyorum
Evet doğuda bu gulik diyoruz yumurtayla yapılıyor sarımsaklı yoğurtla yapılıyor haşil de yapılıyor 😊
Ellerinize sağlık çok güzel gorunuyo bende yapıyorum ama haşlayıp yumurtayla kavuruyorum
K,maraşda saç böreği yaparlar evet çiriş
Van'dan selam bizde çiriş deriz bizde genellikle ıspanak gibi haş larız üstüne yumurta kırarak servis edebilirsiniz
Bizde Kürtçe gulik deniliyor😊
Avocado nerede? 🎶🎶😅
Yaw bu gulik ne zaman çiriş otu oldu.
Dolapta bulduğum 😂
Gül Bahar degilmi bu
Güzel ama çorbayı kesmişsin