3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt (200 ml)
1 çay bardağı sıvı yağ (125 ml)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı kakao
2 su bardağı un
Sosu için:
2 su bardağı süt (400 ml )
2 yemek kaşığı toz şeker
Yarım çay bardağındab biraz eksik sıvı yağ
2 yemek kaşığı kakao
1 paket bitter çikolata yada sütlü çikolata 80 gr
Tepsi boyu orta boy borcam ölçülerinde 28.30 cm kalıplar kullanabiliriz.
Hazırlık
Yumurta ve şekeri beyaz bir kıvam alana kadar çırpalım.İçine sıvı malzemeleri ilave edelim,unu ve kabartma tozunu ilave ederek çırpalım.Yağlanmış tepsiye veya kalıba keki dökelim 170 derece fırında kontrollü 40.45 dakika pişmeye bırakalım.Sosunu hazırlayım çikolata hariç bütün sos malzemelerini karıştırıp uygun bir kapta bir taşım kaynatalım içine çikolatayı ilave edelim eriyinceye kadar kaynatalım.Sosu soğumaya bırakalım.Fırından çıkan 3.4 dakika beklemiş kekin üzerine soğuk sosu dökelim.İki saat sonra tüketebiliriz.Afiyetle




“Brownie tadından bol soslu ıslak kek #kekinian #kektarifi #ıslakkektarifi” üzerine 36 yorum
3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt (200 ml)
1 çay bardağı sıvı yağ (125 ml)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı kakao
2 su bardağı un
Sosu için:
2 su bardağı süt (400 ml )
2 yemek kaşığı toz şeker
Yarım çay bardağındab biraz eksik sıvı yağ
2 yemek kaşığı kakao
1 paket bitter çikolata yada sütlü çikolata 80 gr
Tepsi boyu orta boy borcam ölçülerinde 28.30 cm kalıplar kullanabiliriz.
Hazırlık
Yumurta ve şekeri beyaz bir kıvam alana kadar çırpalım.İçine sıvı malzemeleri ilave edelim,unu ve kabartma tozunu ilave ederek çırpalım.Yağlanmış tepsiye veya kalıba keki dökelim 170 derece fırında kontrollü 40.45 dakika pişmeye bırakalım.Sosunu hazırlayım çikolata hariç bütün sos malzemelerini karıştırıp uygun bir kapta bir taşım kaynatalım içine çikolatayı ilave edelim eriyinceye kadar kaynatalım.Sosu soğumaya bırakalım.Fırından çıkan 3.4 dakika beklemiş kekin üzerine soğuk sosu dökelim.İki saat sonra tüketebiliriz.Afiyetle
Elinize sağlık çox güzəl görünür❤
Yaptım harika oluyor
İlk defa biri sıvı yağı az ekliyor doğrusu bu yoksa ağzına geliyor o sıvıyağ tadı ellerinize sağlık ❤
büyük borcama yapsam 2 ölçü mü
kullanmam gerek keki
Tarif yanlış bilginiz olsun kek için kakao ve vanilya koy yazmıyo hazırlamada
Bi gün önceden yapsak nasıl olur
Yapıyorum şimdi
Harika ❤
Evet fırından çıkmasını bekliyorum, güzel oldu galiba şekeri az olması çok iyi
Bu aparatı nerden aldiniz
Dondurmanin orda ne isi var.
2si de tatli
Her şey güzel fakat sizi dinleyip 40dk bekledim dediğiniz derecede fakat yüzü yanmış emekler gitti
İlk denememde harika oldu. Eşim yumurta sevmediği için ben bir tane kullandım ona rağmen mükemmel oldu. Birazdan yine yapacam❤
Normal dikdörtgen bolcamda yapsak olurmu
Ahududu ve çikolata parçacıklarıyla deniyorum güzel olacak gibi 🥰
Güzel oldu teşekkür
Kek kalıbına ortasındaki abaratıfı nerden aldınız
Tepsi boyutu borcam boyutu mu
Bir kaç tarifinizi denedim güzeldi ama bunu beğenmedim ki birebir uydum tarife tatsız ….
Kek sıcak sos soğuk mu döküsüyorsunz
Kek soğuk şerbet sıcak döktüm hamurlaşma olmadı, kıvam olarak çok güzel oldu sosu dökerken vay be kek yüzüyor dedim sosun içinde, 5 dakika dinlendikten sonra hepsini çekti
Bir taşım kaynatmak ne demek?
Bende yapıyorum insallah guzel olur 😂 bi daha yorum aticamm❤
Biraz daha fazla kabarsın diye 4 yumurta koydum, bi şey farketmedi. 1 su bardağı toz şeker yazıyor ama 1,5 bardak toz şeker koydum bana yine az geldi, tamamen damak zevkiyle alakalı, bi de sosa 3 su bardağı süt koydum daha çok soslu daha güzel oldu bence
Cikolata sosu yaparken 2 yemek kasıgı sıvıya sos daha akışkan oluyor
Deniyorum şimdi sonucu yazarım. Karşıma çıkan ilk tarifi deniyorum .
Bu akşam yaptım evdeki herkes çok beğendi ben üstüne hazır çikolata sos kullandım azcık da sütle ıslattım.Tarif için çok teşekkürler
Melek ablam, eline emeğine sağlık, İsmail başçavuş komutanıma selamlar. Naim YILMAZ. Karabuldukta beraber çalışmıştık.
Denedik guzel oldu tesekkurler
Bnde şimdi yapıyorum
Tarife göre yaptım keki fırına attım baktım ki vanilyam kalmış 😁
Kekin içine iyice ıslanmasını istiyorum püf noktaları neler
Bu kek kesme aparatı nerden bulabilirim
Ben yaptım ama kabarmadı 😔
Canım. Çekti😋😋