MALZEMELER
3 Su bardağı kısırlık, köftelik ince bulgur (klasik bardakla)
1,5 Su bardağı kaynamış su (klasik bardakla)
1 Küçük boy kıvırcık
Yarım demet maydanoz
Yarım demet taze soğan
1 Adet orta boy kuru soğan
3 Adet salatalık
3 Diş sarımsak (orta boy)
Bir miktar mor lahana
2 Adet küçük boy limon
1,5 Yemek kaşığı biber ve domates salçası karışımı
1 Tatlı kaşığı kimyon
1 Tatlı kaşığı kuru nane
1 Tatlı kaşığı kuru reyhan
1 Tatlı kaşığı karabiber
1 Tatlı kaşığı pul biber
1 Tatlı kaşığı tatlı toz biber
Tuz ( damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz)
1 Su bardağı sıvıyağ ( klasik bardakla)
Not: Benim salçalarım tuzlu olduğu için 2- 3 çay kaşığı tuz kattım siz damak zevkinize göre ayarlayın.
Not: köy bulguru kullanırsanız bulgurunuzu ıslatırken su miktarını biraz arttırabilirsiniz. Ben hazır bulgur kullandım. Şimdiden deneyecek olanlara afiyet olsun diyorum 😊 🤗
Yazın taze nane ve taze reyhan kullanabilirsiniz çok yakışıyor




“Elazığ Usulü Kısır Tarifi 👌🏼” üzerine 25 yorum
👏👏👏👏👍👍👍👍👍
Ellerinize sağlık. Bizde daha iri beyaz bulgur kullanirız çok.yogururuz. limon yerine saf nar ekşisi ve biber salçası koyarız . Soğanı önce iyice yogururuz kısırın içinde. Sonra diğer yeşilliklerin ekleriz. Sıktığımız zaman dağılmaz. Adana
🥄🥄🥄❤
Ablam eminmisin 😂😂😂😂
Bu kısır değil muhteşem bir sanat eseri ..elinize sağlık tarifte mükemmel 🤗🌹👌🧿
Çok güzel
Harika oldu leylahanım elinize sağlık😋👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼🧿💯
Çok güzel 👌🫶
❤❤
İyi güzel😍💓
Koydun mazzemer hiç birine geçmedi salata domas 0lmaz
teknik doğru ama ayçicek yağı değil zeytinyağı olmalıydı elinize sağlık
Ellerinize sağlık ablacığım çok güzel olmuş yine muhteşemsiniz kısır yenmezmi ben soğan biber salçası kavurarak yapıyorum ❤❤🎉
❤
Yogrulmadi bu bı nasıl yenilir bı😮😮😮
Hic guzrl degi nerde bunun nar eksisi ya olmamiissssd 😂😂🎉😂
Elazığ usulü kısır böyle renksiz olmaz bu ne böyle renksiz hiç iç açıcı deyil
Merhaba arkadaşım ellerinize emeğinize sağlık harika oldu afiyet şifa olsun hayırlı günler komşu 😊👏👌🏻🌹🌹🙋♀️
Bizim yaptigimizdan ne farki var..
Salçayı çiğden koyduğun dakika bitmiştir. Ayrıca bulgur salatası oldu. Elazığlı üniversiteden arkadaşlarım var ve onlarınki böyle değil muhteşem yapıyorlardı. Allahın nimetidir laf etmek haddim değil fakat kısır üzerinden paylaşım yapıyorsanız bunun adı kısır değil.
Ben sarımsak koyuyorum kuru soğanı rendeleyip kovurup biber domates salcasinıda kavuruyorum elinize sağlık çok severim ❤❤❤❤🫡🤓🌼🌼🌼
Ellerine sağlık afiyet olsun ama salçan rengi yok 👏
Bulgur salatası olmuş
Yanlis yaptin
Tam istediğim ❤❤❤