Krem karamel
Malzemeler
500 ml süt
50 ml krema
5 yumurta
1 yumurta sarısı
120 g şeker
Vanilya
Karamel için:
80 g şeker
20 ml su (4 yemek kaşığı)
20 ml sıcak su
Birkaç damla limon
Notlar:
-Ben tarifte çubuk vanilya kullandım ama taneleri dibe çöküyor, o yüzden damla şeklinde aroma kullanmanızı öneririm.
-Fırında 160°C 40 dakikada tam pişti ama tencerede 40 dakika fazla geldi. O yüzden 30 dakikada bir kontrol edin.
-Tencerede pişirirken suyun fokurdamaması önemli. Ona göre olabildiğince kısın.
-Elinizde krema yoksa aynı oranda süt kullanabilirsiniz.
-Karamel tencerede donup kaldıysa üzerine normal çeşme suyu koyup yarım saat bekletin. Suda çözünüp temizlenecektir. Kaynatıp yanma riskini göze almayın.
-Yumurtaya eklediğiniz sütün 65-70 derece civarında olması gerekiyor.




“Krem Karamel Tarifi | Tam Ölçülü ve Püf Noktalı (Detaylı Anlatım)” üzerine 42 yorum
çubuk vanilyanın taneleri dibe çöküyor kulllanmayın kesin bilgi yayalım
Şefim ve mor tenceresi 💜
👏👏👏
On numara bes yildizdir Sefimiz
bir sürü bilgilendirici nokta var ya harika cok teşekkürler
abi daha cok vıdeo at ya özlüyorum senı yemınle aw
Tarif için videoya geldim ya ya 😅…
Sonunda videonuzu – tamamıyla – izliyorum 😊
Tekrar emeğinize sağlık❤
Ek; ben bu kadar detaylı açıklamalar verdiğinizi düşünmemiştim, helâl olsun❤.
Teşekkürler.
++
Nasıl bu kadar kendinizi ifade edebiliyorsunuz bende sizin gibi olmak istiyorumda olamıyorum😑
Abi yaptım da şöyle kremalı şeyi boyle tam pişirdim ama karamel kızmında yine iyi gidiyodum limonu sıktım yakışlıyım ye bakarken bi anda pot diye patladı kensimi yaktım buna rağmen bitirdim tatlıyı ve yanık karamelle bile mükemmeö oldu ellerinize sağlık
Aleminyum. deyişinden Kürt olduğuna kanaat getirdim.
-Ne diyo?
—Bıngıldıyo mu diyo?
-Ne dedin?
—Bıngıldıyo dedim.
Eline emeğine sağlık. Çok isteyip yapmaya cesaret edemediğim krem karameli sayende yapacağım, inşşş güzel olur 😊. Bir çok kişi tarif verse de senin gibi detaylı tarif veren ne yazık ki yok denecek kadar az. Püf noktaları önemli 😊çocuklarım çook seviyor inşşşallah geldikleri zaman onlara güzel bir sürpriz yapabilirim sayende 👍👍👍
Bi cesaret geldi tarifinizi görünce ama bakalım 😅
80 g şeker kaç kaşık oluyor şekerin suya oranını söyleseniz de yeter
köfteci yusuf ekmek kadayıfı tarifi yapar mısın
Abi sen varyaaa efsanesin senin üstüne şef tanımıyorum. Bu kadar akıcı, yormadan, kafa karıştırmadan, detaylı ve daha pratik bir şekilde bir sen anlatıyorsun arkada gereksiz alt fon şarkıları olmadan karışık kuruşuk sesler olmadan soft ve sade bu kadar güzel anlatılabilirdi anca ellerine sağlık hiç denemedim ve en merak ettiğim tatlılardan biriydi sonuçta içinde karamel var çok severim ve hemen denemek için sabırsızlanıyorum❤
Merhabalar, fanlı fansız olarak farkediyor mu fırında? Elinize sağlık 💕
tarifte sıkıntı var baya ya, karameli asla dediğin ölçülerde yapınca olmuyor 3. kez denedik üçüncüde de kristalleşti, oranlar hatalı verilmiş muhtemelen. bu sefer vasat bir tarif olmuş.
Yumurtalarin uzerine ne kadar şeker ekliyorsunuz
Fırının or tarafi ne demek şefim orta mi yani
Bugün yaptım.haşlanmiş yumurta gibi oldu çöpe gitti
Videoda aklımda kalan tek şey BINGILDAMAK 😀 unutamıyorum artık…..
çok tatlış biri bu adam ya keşke komşum olsada arada bi 101 falan atsak
Selam Sadık,
Fırın sütlaç tarifi arayışındayım, soğduktan sonra hafif akıcı kalan. Sütün pişme süresi, nişasta miktarı gibi ayarları tutturamıyorum, bir video yaparsan çok mutlu edersin.
Çok teşekkür ederim oğlum ben bile yaptım 70 yaşında tarif çok güzel
eline sağlık abi bıngıl bıngıl oldu
Şefim bitkisel sütlerle yapsak nasıl olur?
Yapmaya değil dinlemeye geldim. Holaaa 💃🏻💃🏻 yapması da zormuş ayrıca. Fizik okumaya gidiyorum. Ki makina mühendisliği ve hukuk okudum. Demek ki hala krem karamel yapacak kadar okumamışımdldldl 🐣
🫶
Damla aroma bu reçetede kaç damla olmalı?
Harika bir ders anlatansınız . Detayları kendine saklamayan bir şefsiniz.
güzel mikrofon konumu
yapanlar söylesin en güzeli fırında mi oluyor tencerede mi
Abi yks öğrencisiyim molalarda seni izliyorum gastronomiye hazırlanıyorum o kadar iyi geliyorki molalarda videoların😊
Bu tatlıyı veya buna benzer tatlıları hiç sevmesem de anlatım çok iyi.
Valla abi birebir şekilde yaptım yumurta tadı geldi baya. Pek beğenemedim :/
Karamel sosu tutmuyor (denedim olmayınca ben başka bir yerden aldım) krem kısmı da çok çıkıyor 5-6 porsiyon diyebilirim. Arkadaşlar ben 3 parça şeklinde farklı dakikalar tutarak az orta çok pişirdim hepsi de yumurta kokuyordu bence önce bi dışardan alın sonra daha ideal bi tarif arayın bu olmuyor.
Ya abi sen biiitanesin
Kremasız da olacağı ipucu üzerine tarife giriştim ve reçeteyi %100 onaylıyorum. Ve fakat tencerede 40 dk pişirme süresi fazla geldi, 25-30 dk civarlarında kontrol etmekte fayda var. Karamel olmadı yalnız.
inşaallah deneyeceğim
hocam global asmr shorts kanalı açtım. fakat izlenmeler çok düşük sizce neyi eksik yapıyorum.