Bu hafta, ekmek teknesinde, yerken zevkten mest eden, benim Refika’dan öğrendiğim, bol bademli, damla sakızlı ağızda dağılan nefis bir kavala kurabiyesi tarifi var.

►Kanalımıza abone olmak için: http://bit.ly/RefikaninYemekOkulu

Kavala-Selanik-Edirne Kurabiyesi
250 gr oda sıcaklığında tereyağı
1,5 su bardağı pudra şekeri
1 yumurta
2 çorba kaşığı yoğurt
1 çay bardağı fındık yağı
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı vanilya esansı
700 gr kavrulmuş un
200 gr kavrulmuş badem
Nohut büyüklüğünde 4 parça damla sakız

Yaklaşık 700 gr kadar unu, geniş bir tavada orta ateşte devamlı karıştırarak kavurun. Nefis bir koku çıkacak ve taneler hafif kahverengi olacak. Pastacılık işinde ortam ısısı, kavurma hızı gibi durumlar etkili olduğundan un miktarı oynayabilir. Bu yüzden biraz daha fazla un kavurabilirsiniz gerektiğinde kullanmak için. Kavrulan unu başka bir kaba alıp, soğumaya bırakın. Eğer unu soğutup kullanmazsanız kurabiyeniz dağılabilir veya alması gerektiğinden daha fazla un alır. 200 gr. bademi tavada 3-5 dakika kokusu ve yağı çıkana kadar kavurun. Ardından 3-4 parçaya kesin ve bir tavada yağsız olarak renkleri hafif koyulaşıncaya kadar yaklaşık 3-4 dakika kavurun. Onları da soğuyana kadar bırakın. 4 parça nohut büyüklüğünde dama sakızını donması için buzluğa koyun. Böylece havanda rahatça dövebilecek, parçalarına ayırabileceksiniz. Sakızdan sakıza performans, tat ve kuvvet çok değişecek; benimki orta kuvvette bir sakızdı. Siz aşina değilseniz kurabiyeye az az ekleyip tadına bakabilirsiniz.

Buzluktaki sakızları çıkartıp, havanda dövün. Uzun uzun dövmeyin ki hem oluşan ısı ile sakız tekrar canlanmasın hem de kurabiyede kendini hissettirecek parçalar olsun. Büyük bir yoğurma kabında sakızı, 250 gr tereyağı, 1,5 su bardağı pudra şekeri, 1 yumurta, 2 çorba kaşığı yoğurt, 1 çay bardağı fındık yağı ve 1 çay kaşığı vanilya şurubunu ellerinizle karıştırın. Vanilya şurubunuz yoksa yarım vanilya çubuğu veya 1 paket vanilin koyabilirsiniz. Fındık yağı yerine de dilerseniz zeytinyağı veya ayçiçek yağı ekleyebilirsiniz.
Soğuyan unu elekten geçirerek oluşan karışıma kademe kademe ekleyin. Hamur, kabın kenarlarına ve elinize yapışmayacak kıvama gelene kadar yoğurun. Son olarak kavrulmuş bademlerinizi de ekleyip iyice karıştırın. Hamurunuzu yağlı kağıdın üzerine alın ve 2 cm kalınlığında yayıp, buzdolabında 30 dakika dinlendirin. Sonra kurabiye keseceği veya çay bardağının ağzı ile ay şekli vererek çıkartın. Bunun için önce çay bardağının ağzı ile tam bir yuvarlak çıkarın. İlk çıkardığınız yuvarlağın 1/3’ünü tekrar çay bardağının ağzı ile kesip ayırarak ay şeklini yapabilirsiniz. Daha sonra ilk kestiğiniz yuvarlağın hamurda yarattığı boşluktan devam ederek çay bardağının ağzının bir yarısını hamurunuza batırarak ay şekilleri çıkarabilirsiniz. Bu şekilde bir şekil diğerinin oluşmasına yardım edecek. Çıkan parçaları yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsinize yerleştirin. 180 derece fırında kurabiyeler hafif rengini değiştirene kadar 12-15 dakika pişirin.
Piştikten sonra bir süre soğuması için bekleyin. Ben bu kurabiyeyi üzerine pudra şekeri dökmeden daha çok sevdim. Kavrulmuş un tadı ve sakızın ferahlığı bu şekilde çok daha net geliyor. Pudra şekeri ile olduğunda önce ağzınız tatlılıkla uyuşuyor sonra lezzetler alttan geliyor. Ama siz tam orijinali gibi yapmak isterseniz fırından sıcak sıcak çıktığında, kurabiyeleri pudra şekerinin içine atıp bulayabilirsiniz.

Mutfağımızda ve Yemek Okulu’muzda neler oluyor daha yakından takip etmek için;
►Facebook: https://www.facebook.com/refikaninmutfagi/
►Instagram: https://www.instagram.com/refikabirgul/
►Twitter: https://twitter.com/refikabirgul
►Websitesi: https://goo.gl/ulI72i
►Mutfağımızda kullandığımız el emeği, göz nuru güzellikler için de: https://goo.gl/0aKsMW
►Severek takip ettiğimiz kanallar: https://www.youtube.com/user/TurkeyVideoNetwork
►Kanalımıza abone olmak için: http://bit.ly/RefikaninYemekOkulu

KAYNAK

Tarifi Paylaş

“Bademli Kavala Kurabiyesi Tarifi | Burak’ın Ekmek Teknesi” üzerine 43 yorum

  1. Ne zamandır aklımdaydı bende bugün denedim eksiksiz tarifi ile ancak unu kavurmadan yaptığım hali daha çok hoşuma gidiyordu bu kurabiyede sanki un helvası hissi geliyor dolayısıyla biraz pudra şekerine buladım ve dengeledi gibi yinede elinize emeğinize sağlık 🍀

  2. Yilllarcaaaaaaaaaaaa kim gulerim ben ulker youtubelerdeeeee deeeee peki bu nasil beyinsizlikkkkkkk gel anla akdeniz egeye halkimmmmmmm toplummmmm salaklarimmmmm simdik 👏🤍🤍🤍🧡💙💙🐞🐞🍯🧿🧿🧿😍🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣koskocaaaa turkiye dunyaaa gitmis yazikkkkk ama 👏👏👏🤍🤍🤍🧡💙💙🐞🍯🧿🧿🎂🍬🍬🍫😍🤣

  3. Babamın dün akşam benden Kavala kurabiyesi istemesi üzerine, sizin 7 yıl önce paylaştığınız tarifi denemeye karar verdim 🤍 Tam 700 gr un kavurdum ama hamura biraz eksik geldiği için 2-3 kaşık kadar kavrulmamış un ilave ettim. Fındık yağım olmadığından ayçiçek yağı kullandım. Bir de evde unuttuğum bir kavanoz damla sakızını bulunca çok sevindim, içinden iri tanelerden 2 adet ekledim 🌿✨ Sonuçta tam 50 adet kurabiye çıktı ve tadı Edirne’de yediğim orijinal Kavala kurabiyeleriyle yarışır derecede oldu 🤍 Kesinlikle denemeye değer bir tarif, çok teşekkür ederim 🙏✨

Yorum yapın

Benzer Tarifler