Biz bugün kendimize ekmek attık. Ekmeğin arkasına da kendimize tatlı yapacağız. Neci tatlısı gı diye sormayın. Gadaif tatlısı yapacağız. En doğalından kadaif tatlısı nasıl yapılır? Şimdi size tarifini veriyorum. Normal bir bezeyi ekmek atar gibi atıyoruz sacın üstüne sadece bir tur döndürüyoruz ve daha pişmeden ekmeği indiriyoruz. Daha pişmemiş olan yufkamız yumuşacık olduğu için oklavaya sarıyoruz. Oklavadan da çıkarıyoruz. İsterseniz makas yardımıyla isterseniz de senidin üstünde ince ince kıyıyorsunuz. tane yufkadan bir tepsi çıkacak şekilde yani 6 kişilik filan yapıyoruz. Ne kadar ince kıyabilirsen o kadar güzel olur. Kıydığımız yufkayı tepsiye alıyoruz. Tepsi ovcalaya ocalaya açacağız. Böyle karıştırdığımız zaman zaten kendisi iplik gibi açılacak. Normalde tatlılara zeytinyağı kullanılmaz ama biz başka yağ kullanmadığımız için zeytinyağı ile göz kararı döküp ovcalıyoruz. Güzelce zeytinyağını da karıştırdıktan sonra isterseniz ceviz isterseniz badem isterseniz de fındık ekleyebilirsiniz. Bizim evimizde azıcık bir pat cevizle fındık vardı. Biz içine döktük. Ne kadar bol cevizli fındıklı yaparsan o kadar güzel olur. İstersen sade de yapabilir. Neyse fındıkla cevizimizi de serpiştirdikten sonra yüzü kızarıncaya kadar pişsin diye sobamızın içine yerleştiriyoruz. Sobamızın üstünde bu arada şerbetimizi de iki bardak çay şekerini 4 su bardağı su ekleyip kaynattık ve şerbeti ılı, kadayıfı sıcak şeklinde döküyoruz. İyice şerbetle ısladığımız kadayıfımızı birazcık dinlendiriyoruz. Dinlendikten sonra böyle gözüküyor. İsterseniz birazcık daha kızartıp çıtır çıtır da yiyebilirsiniz. Doğal ekmek kadayfımız böyle yapılır. Bize afiyet olsun. Videomu beğenip yorum yapmayı unutmayın. Yeah.
KAYNAK




“Ekmek kadayıfı yaptık” üzerine 24 yorum
Gök olmuş kizart yağ dokmuyon
U la oglum roket mi yapiyorsunuz
Of be çocukluğuma gittim 35 sene önce ramazan da bizde yapardık biz pekmezce koyardık şerbet yerine ikiside güzel olmuş Ermenekliller iyi bilir bunu ❤
Ne güzel ilkkez gördüm ben de yaparım inşallah❤🤲🧿
Nerelisiniz
Arasına peynir konulup tavada çevrilir bol tereyağlı çok güzel olur deneyin Trabzon Çaykara makarnası diye geçer
Çok güzel olmuş afiyet olsun ❤
O tırnaklarla yapılan yenirmi be
❤❤❤🎉🎉
Yeni tarif için tesekkürler 🎉🎉
Afiyet olsun 😂😂😂
Biz buna erişte diyoruz
Kazaginin yakasını. Biraz. Toparlarsan iyi olur.
Okafayıda bagla gunah gunah kocaman karısın
Tırnaklar olay
Serbeti su gibi
Bu tatlıdan çok şerbetli erişte oldu
Bizde yaparız yufkadan
Of nasıl çekti canım 🤤
Susam olmazsa olmaz
Kuzum şu tırnakların hazir tirnaksa cikar kendiyin tirnagiysa kes lütfen için almiyor bakmaya
Artık bu tırnaklar her yeri istila etmiş😂bu tırnaklarla yapılan hiçbir yemeğin tatlının benim için değeri yok içim almıyor🤮
Resmen meme Show yapmış ve tırnaklarda normal mi sence insanın s** yerine koyma yiyor
🏃♂️