sunum_agaci
Yıllardır yaptığım kıyır kıyır tam ölçüsünde nefis kalburabastı tarifi🤍Sizlerede tavsiye ederim.
♨️Kalburabastı tatlısı
Malzemeler;
125 gr tereyağı ya da margarin(oda ısısında)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı süt
2 yemek kaşığı irmik
1 yemek kaşığı yoğurt
1,5 çay kaşığı karbonat
3-3,5 su bardağı un
Arasına koymak için;
1 kase ince çekilmiş ceviz
Şerbeti için;
3 su bardağı toz şeker
3,5 su bardağı su
2-3 damla limon suyu
Yapılışı;
Öncelikle şerbetini hazırlayıp soğumaya bırakıyoruz.Tencereye su ve şekeri alıp karıştırıyoruz.Ardından limon suyunu damlatıp kısık ateşte 8 dakika kadar kaynattıktan sonra ocaktan alıyoruz.Hamuru için un hariç verilen malzemeleri yoğurma kabına alıp karıştırıyoruz.Unu kontrollü bir şekilde ekleyerek ele yapışmayan yumuşak kıvamda bir hamur elde ediyoruz.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp varsa kalıba yoksa da rendenin ya da kızartma telinin arka tarafına bastırıyoruz.Arasına ceviz koyup kapatıyoruz.Hamuru ters çevirip tepsiye diziyoruz.Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında iyice kızarana kadar pişiriyoruz.Fırından çıkan tatlıların ilk sıcağı çıkınca soğuyan şerbeti üzerlerine gezdiriyoruz.Tatlımız şerbetini çekince servise hazırdır.Afiyet olsun.
#tatlıtarifleri #tarif #bayram




“♨️Kalburabastı tatlısı #pratiktarifler #tarif #yemektarifleri” üzerine 6 yorum
Size zahmet tarifini yazar mısınız ellerinize sağlık bereketli olsun
Çok güzel görüntü muhteşem 👌🌼🤌
Paristen selamlar takibe başladım kanalınızı👍
Ellerinize sağlık afiyet olsun sizlere çok güzel görünüyor ❤❤❤❤
Ben buna kozalak tatlısı diyorum
🎉