🔴HERKES YANLIŞ YAPIYOR KİMSE BU SIRRI BİLMİYOR✋🏻 ARTIK LOKUM GİBİ BALKABAĞI TATLISI YAPACAKSINIZ.
💫 Tüm yemek tarifleri videolarimda standart su bardağı 200 ml kullanıyorum.
malzemeler 👇🏻
2.5 kg balkabağı
2.5 bardak toz şeker.
ön işlem için 👇🏻
yarım bardak şeker
afiyet olsun 🥰
#yemek #nefisyemektarifi #tatlı #tarif #videos
Herkese merhaba. YouTube Çiçek Mutfağım kanalına hoş geldiniz. Bugün kış aylarının en güzel tatlısı olan kabak tatlısının tarifini paylaştım. Ama bildiğiniz bütün kabak tatlı tariflerini unutun. Bu yöntemi hiç kimse bilmiyor. Sizler için sır bir bilgi paylaşacağım ve gerçekten de fark yaratan bir lezzeti ortaya çıkartacaksınız. Tarifime her zaman olduğu gibi çok güveniyorum. Bu yöntemle yaparsanız lokum gibi muhteşem kıvamında olan bir kabak tatlısı yapacaksınız. Çok iddialıyım. Deneyen herkes çok beğenecek. Şimdi hemen hazırsanız tarifime başlıyorum. Kabak tatlısı tarifim için 2,5 kilogram kabak kullandım. Kabakların kabuklarını soyduktan sonra hemen evde bulunan en büyük tencereye aldım. Görmüş olduğunuz gibi şu anda kabaklar oldukça kuru. Islak da olabilir fark etmez. yıkamış da olabilirsiniz. Hiç fark etmez. Ve geldik en önemli püf noktasına. İşte burası sır bilgidir. E yarım su bardağı toz şeker ilavesi yaptıktan sonra ellerimle karıştırıyorum. Burası gerçekten de en önemli püf noktalarından bir tanesidir. Kabağın lokum gibi olmasını ve çok güzel bir kıvamda olmasını sağlayan püf noktadır. 2,5 kilogram kabağa toplamda yarım su bardağı toz şeker ilavesi yaptım. Bir su bardağı almıştım ama yarım su bardağı toz şeker yeterli olacaktır. Hepsini güzelce karıştırdıktan sonra tencerenin kapağını kapatacağım ve en az 5-6 saat boyunca dinlendireceğim. Kabağın ön suyunu akıtmak için bir gece öncesinden az bir şekerle ıslattım. Ve görmüş olduğunuz gibi kabağın istenmeyen suyunu, fazla suyunu bu sayede çıkartmış oldum. Bu yöntem sayesinde kabaklar lokum gibi olacak. Yani bunu mutlaka uygulayın. Her zaman ben bu şekilde yapıyorum ve aşırı derecede lezzetli oluyor. Bakın görmüş olduğunuz gibi bu kadar suyu çıkartmak için yarım bardak toz şekerle 5 saat ıslatmanız yeterli olacaktır. Tabii ben akşamdan ıslattım. Hiç fark etmez. 5 saat veya bir gece boyunca ıslattıktan sonra şimdi hemen gerçek şekerini veriyorum. Tamamen kabakların suyunu aldım. Artık o suyu kullanmayacağım. Şimdi hemen gerçek şekerini veriyorum. 2,5 kilogram kabak için 2,5 bardak hatta birazcık üçe doğru toz şeker kullandım. Yani 1 kilogram kabak için 1 su bardağı dolusu toz şeker yeterli olacaktır. Toz şeker ilavesi yaptıktan sonra da tabii ki de kısık ateşte hemen pişirmeye başlayabilirsiniz ama ben yine bir gece daha bekleteceğim. Ertesi gün pişirmeye başlayacağım. Ve aradan bir gece geçti. Şimdi artık kabakları pişirmeye başlıyorum. Tencerenin ağzı tam kapanmayacak. Yarı açık bir vaziyette. Kısık ateşte. Kısık ateşten birazcık yüksek ayar olabilir. Hemen pişirmeye başlıyorum. Bakın görmüş olduğunuz gibi ara sıra tencereyi sallayacağım veya narin bir şekilde karıştırmanız yeterli olacaktır. Hırpalayarak lütfen karıştırmayın ki kabaklar dağılmasın. Kontrol ediyorum hala pişmedi. E şeffaf bir görüntüyü alacak ve e balı da birazcık kalınlaşacak. Ondan sonra tabii ocağın altını kapatabilirsiniz ama kontrollü ortalama kısık ateşle 1 saat veya 1 bu5 saate yakın ocakta kalacak. Ardından ocağın altını kapatabilirsiniz. Görmüş olduğunuz gibi tencerenin ağzını tam kapatmadım. Yarı açık bir vazette pişirmeye devam ediyorum. Üstteki kabakları karıştırırken lütfen çok dikkatli bir şekilde ters çevirelim ki kabaklar dağılmasın. Kabaklar piştikten sonra hemen bir fırın tepsisine de aldım. Son kez biraz da fırında pişireceğim. Ardından servis için de hazır olacaktır. Bakın görmüş olduğunuz gibi fırın tepsisine de alırken narin bir şekilde tepsiye yayıyorum. Bu önemlidir. Ve artık tepsiyi fırından çıkarttım. Ortalama 180 derecelik fırın ayarında. 35 40 veya 42 dakika boyunca pişti. Kontrol oldalım. Şerbetin birazcık ballanması yeterli olacaktır ve renginde de zaten anlayacaksınız piştiğini. Yakından da gördüğünüz gibi lokum gibi oldu ve gerçekten de müthiş bir kıvamı var. E son derece lezzetli bir tarif. Zaten bu yöntemi bir defa denedikten sonra bildiklerinizi unutacaksınız ve daima kabak tatlısını bu şekilde yapacaksınız. Kış akşam akşamlarının en güzel tatlısı olan kabak tatlısını sizlerle paylaşmaktan çok mutluyum. Benim yıllardan beri yapmış olduğum yöntemdir. Bu yöntemi ilk defa burada izlediniz. Denemekten lütfen e sakınmayın çünkü gerçekten de park yaratacak nefis bir tarif olacaktır. Biraz sabır isteyen bir tatlı ama sonucu mükemmel olacak. O yüzden gönül attıyla bu tarifimi deneyebilirsiniz. Bugünlük de benden bu kadar. Yarın yeni videomda tekrar görüşmek dileğiyle. Şimdilik hoşça kalın.
KAYNAK




“🔴HERKES YANLIŞ YAPIYOR KİMSE BU SIRRI BİLMİYOR✋🏻 ARTIK LOKUM GİBİ BALKABAĞI TATLISI YAPACAKSINIZ.” üzerine 25 yorum
l
e bacim halikarda sulandi bendende sana bir bilgi tam sekerini koy ister bekler ister bekletme 1 2 saat beklettimmi agzini kapatir normal atesde pisiririm baktimki sulu kapagi alirim agzi acik halde altinida acarim atesi o gur atesde suyunu ceker bal haline gelir mis gibide olur kabaktan kabaga da fark var
Disarıda mi?
Buzdolabinda mi? Bekletiyorsunuz.
Teşekkürler, mutlaka deneyeceğim
Büyük tencereye diz.
Altı üstü kabak iki gün nedir…
Biz de yıllardır öyle yaparız zaten Yeşim Hanım ellerinize sağlık
Biz de akşamdan ıslatıyoruz ama suyunu asla dökmüyor suyuyla pişiriyoruz çok da lezzetli oluyor
Biz de akşamdan ıslatıyoruz ama suyunu asla dökmüyor suyuyla pişiriyoruz çok da lezzetli oluyor
Şekeri döküp karıştırıp hemen kisik ateste pisiriyoruz gayette guzel oluyor. Kabagin kalitesi önemlidir.
Ben çok saçma buldum uğraştınız elinize sağlık ben akşamdan şekerini koyarım sabah yarım saatte pişiririm kabak şu salan kabaksa tatsız oluyor kuru kabaksa kestane gibi lezzet oluyor sen bizi dinle canım bu kadar uğraşma
Çok şekerli oldu biraz azaltabiliriz.
😋
❤❤❤❤❤
kıtır katır olması için bir gün sönmüş kireç suyunda bekletmen lazım
Video başlığına “Herkes bildiği gibi yapa dursun. En lezzetli kabak tatlısı tarifi için izleyin” falan deseydiniz iyiydi. “Cahiller!bakın bu iş nasıl yapılır” der gibi olmuş. Bu arada elinize sağlık 👌çok güzel görünüyor 😋
Ben uzer8ne c4viz serperim.Siz ne döktünüz?Teşekkürler.
Doktugunuz O suda kabagin vitamini var
Cokta guzel olmamis 😮cok sekerli,
Kabak ta ne hal kaldi ne vitamin ,oldu bitti😂😂😂😂
Çok fazla ṣeker kullanıyorsunuz !!!
Ṣeker kaynağını daha doğal besinlerden alabilirseniz, daha sağlıklı olur. Ṣeker malum, en asgari ṣekilde kullanılmalı.
Vitamini su da gitti
Merhabalar. Kabak. Kuru. Ve. Ada. Pazarı. Kabağı. İse. Akşamdan. Şekerleriz. Sabaha. Suyunu. Salmış. Olur. Ve. Suyuyla. Pişiririz Süper. Tatlıdır. Çokta. Severiz. Kabak. Güzel. Kumlu. Kuru. Kabaksa. Lokum. Gibi. Çok. Harika. Olur. Ayrıca. Kabunu. Soymaz. Güzel. Yıkarız. İri. Dilimler. Halinde. Keser. Biraz. Şeker. Birazda. Üzüm. Pekmezi. Üstüne. Döküpte. Pişiririz. Buda. Ayrı. Bir. Lezzetli. Çok. Güzel. Olur. Süperdir. Karadeniz. Usulü. Rize. Yöresine. Aittir. Fırında. Pişiririz. Teşekkürler.
Tahinli. Hiç. Denemedim. Şekerli. Ve. Üstede. Yazdım. Pekmezli. Yaparım. Kabak. Kaliteli. İyi. Kabaksa. Süper. Olur. Fakat. Tahinli. Cevizli. Süper. Bir. Restoranda. Yedim. Beğenmedim. Kabağın. Tadı. Kaçmış. Olmamış. Teşekkürler.
Cok severimde pisiremiyorum dagiliyo