Sessiz bir günde kahveyle birlikte…Ne fazla tatlı, ne fazla ekşi.✨🫠
Tam kıvamında, yumuşacık ve dengeli bir cheesecake.💜🍰

Cheesecake Dolgusu:🍰
400 g labne peyniri
½ su bardağı (100 ml) krema (%35 yağlı)
½ su bardağı (100 g) şeker
2 yumurta
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı dolu nişasta

Meyveli karışım:🍇
500 g mürdüm eriği
⅓ su bardağından az şeker
1,5 yemek kaşığı nişasta + 3 yemek kaşığı su

Bisküvili Taban (Petibör veya Burçak ile)
250 g petibör veya Burçak bisküvi
100 g eritilmiş tereyağı

Tart Hamuru:

1+2/3 su bardağı un
125 g tereyağ
1 yumurta + 1 yumurta sarısı
1/3 su bardağı toz şeker
1 tutam tuz

#plum #cheesecake
İnternetteki tüm cheesecake tarifleri sanki kafa işletiyormuşçasına bol malzemeli. Hepsinin içinde 1 kilo peynir, 4 yumurta, litreyile krema derken çoğu zaman insan yapmaya başlamadan vazgeçiyor. Bugün size videodaki gibi cömert dilimlerle sekiz kişiyi tıka basa tatlıya doyuracak az malzemeli, nefis bir cheesecake tarifi veriyorum. Ben çok basit bir tart hamuru yaparak işe başlıyorum ama üşenirseniz ister burçak ister PYB kullanın. Alt katına dökmek için meyvelle bir harç hazırlıyorum. Elma veya daha farklı ekşi bir meyve kullanabilirsin. Meyvelerin üzerine dökmek için ise iki yumurtalı az peynirli ama çok lezzetli bir cheesek harcı hazırlıyorum. En üstte ise tart hamurundan kalan dolapta beklettiğim hamuru rendeliyorum. Piştikten sonra bir gece buzdolabında bekletiyorum. Ertesi gün tatlım hazır. İnanın çok lezzetli olacak. Deneyenler benimle yorumlarını paylaşsın. Herkese şimdiden afiyet olsun. Yeah.

KAYNAK

Tarifi Paylaş

“2 yumurtalı az peynirli çok lezzetli✨ Mürdüm erikli cheesecake🍰💜 #cheesecake #autumnrecipes” üzerine 33 yorum

  1. Türkiyenin en büyük zincir çikolata kafelerinden birinin genel merkezinin mutfağında çalışıyorum. Brownieleri cheesecakeleri ne kadar az malzeme kullanarak yaptığımızı görseniz aklınız yerinizden gider😂. Brownieye 4 malzeme falan giriyor mesela. Kafe pastalarının lezzetli olma sebebi bulamaç gibi içinin malzeme dolu olmaması, malzemelerin pahalı kaliteli ürünler olması ve pastalara giren şanti kremaların marketten aldığınız gibi değil özel mixler olmasıdır.

  2. yorumları taradım sorularıma cevap var mı diye ama eleştiriden başka bir şey yok maalesef :)) Yağmur hanım Rica etsem bilgi verir misiniz: 1) kalıp kaç cm? 2) kaç derecede ne kadar sürede pişer? Teşekkür ederim harika bir tarif deneyeceğim .

Yorum yapın

Benzer Tarifler