@yaseminchef Turgutlu’dan geçerken yiyemeden gelen Mine’nin aklında kalan o muhteşem şambaliyi stüdyoda hazırladı! 😍
Klasik halinden çok daha gösterişli ve katmanlı lezzete sahip bu şambaliyi kaymak, tahin ve fındık dokunuşu bambaşka bir noktaya taşıyor! 😋
Şerbetli tatlılardan vazeçemeyenler şambaliyi bu haliyle mutlaka denemeli! ✨
📝Turgutlu Usulü Tahinli Kaymaklı Şambali
Hazırlık Süresi: 50 dk
Pişirme Süresi: 30–35 dk
Malzemeler:
2 su bardağı irmik
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 çay kaşığı karbonat
Üzeri için (pişmeden önce):
Çiğ badem
3 yemek kaşığı pekmez
3 yemek kaşığı su
Şerbet için:
2 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su
Birkaç damla limon suyu
İçi ve üzeri için:
150 gram kaymak
1/2 çay bardağı tahin
3 yemek kaşığı fındık (pirinç veya doğranmış)
Yapılışı:
1. Geniş bir kasede irmik, şeker, süt ve karbonatı karıştırın. Karışımı 30 dakika dinlendirin.
2. Şerbeti için; ker ve suyu tencereye alın, karıştırarak kaynamaya bırakın. Birkaç damla limon suyu ekleyin. Orta ateşte 15 dakika kadar kaynatın. Ocaktan alıp sıcak şekilde bekletin.
3. Harcı yağlanmış kalıba bastırarak yayın. Üzerini düzleyin, dilim izlerini verin.
4. Pekmezli suyla üzerini fırçalayın ve bademleri yerleştirin.
5. 185°C fırında üzeri iyice kızarana kadar, yaklaşık 30 dakika pişirin.
6. Fırından çıkar çıkmaz sıcak tatlıya sıcak şerbeti dökün.
7. Şerbetini çektikten sonra ortadan ikiye kesin. İçine kaymak sürüp tekrar kapatın.
Üzerine tekrar kaymak ekleyin, tahin gezdirin ve bol fındık serpiştirip servis edin. Afiyet olsun!




“🚗Turgutlu’nun Akılda Kalan Lezzeti 🤤 Tahinli Kaymaklı Şambali ✨” üzerine 41 yorum
Kaymak
Turgutlu da Ali Baba Köftecisi var böyle bir Köfteyi kesinlikle baska bir yerde yemediniz imzami atarim okadar iddaliyim!
Tanimayan bilmeyen yok orda!
Cok tatli tonton bir amca ve asiri titiz temiz!
Tatliyida ondan sonra yiyin derim🤗🫶❤
yumurta, yoğurt gibi bir şey yok mu?
Yemekler cok güzel ama birsey demeden gecemeyecegim…okadar güzel kadinki simdi sende digerlerinin aynisi olmussun 😢
Adını unuttum ama beyefendiyi yıllardır videoda görmemiştim ikimizde bu süreçte kilo almışız zalım yıllar
Ben yaptım borcam ile birlikte çöpe atmak zorunda kaldım yani kimyagerler gelse böyle beton gibi yapamaz:')
Diğer erkek şef gelene kadar beğeni felan yok
Bende mevlana şekerini mevlanın şekeri sanıyodum hep düşünüyodum diğer şekerler de mevlanın değil mi zaten niye bunun adı böyle diye 😂
Çokk güzel gözüküyorr bende ilk defa 14 yaşımda yapmışdım mükemmel olmuşdu 1 dilimi bile yetiyor insana ağır tatlı amma çokk güzell tavsiye ederim yapmayanlar yapsın denesin kesinlikle
O elle yiyen öküz senin ta amk! 😂
Turgutlu manisa dakimi çünkü oralıyım
Maşallah size bereketli olsun süper mis 😊
Zaten ismi şam balı dogrusu bu yani
Tarçınnn
Kıyaslamak gibi gözükebilir ama Ferhat şefin yaptığı daha iyiydi ❤
Yasoş ne tatlı, maşallah 🥰😌🙏🌸
Turşam tatlıcının ismiii
Turgutluda olanlar
karbonat yerine kabartma tozu kullanilmali karbonat kokuyor ben denedim
Sambali daha katı olmalı bence
Tarifleriniz çok güzel yasemin şefi çok severek takip ediyorum ama o tırnaklar nedir ya bir şefin bu kadar uzun tırnakları olması mantıklı mı izlerken bir taraftan da mide bulandırıyor
Turgutlu’da yaşayan ve sürekli şambali yiyen biri olarak söylüyorum değil Türkiye’nin dünyanın ennn iyi şambalicisi Tur-Şam’dır. İstanbul’dan gelen akrabalarım yemeden gitmez. Hatta paket paket hediye de götürürler. Asla baymaz. Ağır gelmez. Sırrını söylemiyorlar haklı olarak😊Sizin de emeğinize sağlık 👏👏🤗
Kız tipinden ve tarzından dolayı cok beceriksiz duruyor chef gibi durmuyor.
Elinize sağlık
Buna şambali denmez. 3 numara irmik, süt bazıları yoğurt ve su da koyar, karbonat ve şeker yoğurulup 24 saat dolapta bekletilir. Tuzsuz yer fıstığıyla süslenir. En az bir gün sonra yenir. Hatta iki gün sonra daha lezzetli olur. Bu bademli irmik tatlısı olmuş
Dış sesi gördüğüme sevindim ne zamandır yoktu 😂
Eski güzelliğiniz gitmiş başta tanıyamadım 😢
Turgutludanbselamlar
Yerim yer
ablam yapıyo ama yemiyo galiba bende buna hayranım hiç dayanamam hele ki tatlıysa 😅
Şambalinin hakkını verdi
Tatlının orijinal lezzetini bozacak her türlü ekleme bence çok gereksiz ama yine de farklı tatlara ulaşmak isteyenler için elbette bu tür gastronomi denemeleri de bir özgürlük ve damak zevki tercihidir.
Eskiden esmer abi yapıyordu ne oldu ?!
Ellerine sağlık da Tur Şam la alakası yok
Boykotsun canım, boşuna çırpınmayın
bir insan guzel yuzunu bu kadar bozabilirdi. kirpikleri fark ediyorum simdi de.
Elinize saglik ama insanlara Şambali yaptık diye şu videoyu sunmayın
şambali ama ben irmigini yogurtla karıyorum üzefine fısyık missd
Dış ses nasıl kilo almış öyle. Ama o stüdyoda kilo almamak zor iş.
O coca cola sponsorluğunu almasan olmuyordu değil mi üzüle üzüle kaydırıyorum her karşıma çıktığınızda tabi önce bir Dis Like atıyorum
Gece gece karsima cikti elinize sağlık