Sade yağ ile henüz tanışmadıysanız, gerçek lezzetle henüz karşılaşmamışsınız demektir. @geleneksellezzetler447
Dünyanın “Ghee” olarak bildiği, atalarımızın ise “Revgan-ı Sade” dediği o eşsiz miras… Biz onu Sade Yağ olarak tanıyoruz; yani tereyağının en saf, en öz hali.
🥄 Tereyağı ile farkı?
Tereyağında ayran ve su kalıntısı bulunur, zamanla bozulabilir. Sade yağ, arındırıldığı için bozulmaz. Buzdolabında 1 yıl muhafaza edilir.
🥄 Ne kadar kullanılır?
Her yemeğe 1-2 tatlı kaşığı yeter. Bereketlidir.
🍃 Neden kıymetlidir?
• 250°C’ye kadar dayanır — kızartmalarda güvenlidir.
• Oda sıcaklığında katı, vücut sıcaklığında erir – mideyi yormaz, sindirim sistemine yük bindirmez.
• Çocuklar, yaşlılar, sporcular için doğal enerji kaynağıdır.
• Trans yağ içermez — kalp ve damar dostudur.
• Laktoz/kazein içermez — alerjisi olanlar rahatlıkla tüketebilir.
• Bütirik asit & K2 vitamini içerir — bağırsakları, sindirimi ve kemikleri güçlendirir.
• İnflamasyonu azaltır — vücutta oluşan gizli iltihapları baskılar, kronik hastalıkların önlenmesine katkı sağlar.
🥣 Nerelerde kullanılır?
Pilavdan ete, börekten tatlıya, çorbadan sahanda yumurtaya, her yemekte kullanılabilir.
Mideyi yormayan, sindirime yük bindirmeyen bu mirası evinizde yapmak çok kolay.
🧈Atalarımızdan emanet bu kadim lezzeti mutlaka mutfağınıza dahil edin.
EVDE SADE YAĞ TARİFİ
MALZEMELER:
• 1 kg tuzsuz ve katkısız tereyağı (Mümkünse koyun sütünden tereyağı)
YAPILIŞI:
1. Tereyağını parçalara bölüp derin bir tencerede en kısık ateşte eritin.
2. Üzerine çıkan köpükleri (süt proteinleri) nazikçe bir kaşıkla alın. Asla karıştırmayın!
3. Dibe süt tortuları çökecek, su buharlaşacak ve yağın rengi cam gibi altın sarısına dönecek.
4. O meşhur karamelimsi, fındıksı koku yükselince ocağı kapatın.
5. Temiz bir tülbentten süzerek cam kavanoza aktarın.
📌 PÜF NOKTASI:
Sade yağ kavanozlanma aşamasındayken üzerine bir tutam bulgur serpin. Bulgur, yağın içindeki olası nemi hapseder ve saklama süresini çok daha fazla uzatır. 🌾
🥣 NERELERDE KULLANILIR?
Pilavdan ete, börekten tatlıya, çorbadan sahanda yumurtaya kadar her yemekte kullanılır..
🧈Atalarımızdan emanet bu kadim lezzeti mutlaka mutfağınıza dahil edin.
📍 Tarifi kaydetmeyi ve sevdiklerinizle paylaşmayı unutmayın!
#sadeyağ #ghee #revganisade #gelenekselmutfak #tereyağı
@geleneksellezzetler.rb




“Evde Sadeyağ (Ghee) Nasıl Yapılır? Tarif Açıklamada” üzerine 21 yorum
EVDE SADE YAĞ TARİFİ
MALZEMELER:
• 1 kg tuzsuz ve katkısız tereyağı (Mümkünse koyun sütünden tereyağı)
YAPILIŞI:
1. Tereyağını parçalara bölüp derin bir tencerede en kısık ateşte eritin.
2. Üzerine çıkan köpükleri (süt proteinleri) nazikçe bir kaşıkla alın. Asla karıştırmayın!
3. Dibe süt tortuları çökecek, su buharlaşacak ve yağın rengi cam gibi altın sarısına dönecek.
4. O meşhur karamelimsi, fındıksı koku yükselince ocağı kapatın.
5. Temiz bir tülbentten süzerek cam kavanoza aktarın.
📌 PÜF NOKTASI:
Sade yağ kavanozlanma aşamasındayken üzerine bir tutam bulgur serpin. Bulgur, yağın içindeki olası nemi hapseder ve saklama süresini çok daha fazla uzatır. 🌾
🥣 NERELERDE KULLANILIR?
Pilavdan ete, börekten tatlıya, çorbadan sahanda yumurtaya kadar her yemekte kullanılır..
🧈Atalarımızdan emanet bu kadim lezzeti mutlaka mutfağınıza dahil edin.
📍 Tarifi kaydetmeyi ve sevdiklerinizle paylaşmayı unutmayın!
#sadeyağ #ghee #revganisade #gelenekselmutfak #tereyağı
Sende ünlü oldun ya mk bırak gerisini
Baharda taze otlarla beslenmiş inek tereyağınin tadını bilirmisin.. iyice pembeleşince ,, bulgur, incir reçeli ve nişe bulamacı , hayatın anlamı derim.❤
Aynı anda çok Sağlıksız
İktidar yalakası
Para para varlığı bir dert yoktu yara parabol olsa alırız en güzel tereyağda olsa😂😂😂 Ustam ellerinize sağlık bu arada❤
Səlcuqlu dönəmində də , ondan da əvvəl vardı bu yağ, biz ərinmiş yağ deyirik,
Margarin yani😊
Usta kişiden kişiye yağın iyi olup olmadığı değişir ben sade yağ ile pişirilen ywmeklerin tadının çok kötü olduğunu düşünüyorum en iyisi bence zeytinyağı, böyle şeylere kanmayın
Hükümet taraftarı, kendi restoranında dünya para alan ne idugu belli olmayan biri. Lokanticilar başı olarak bunu seçmişler birde.
Iğdırda pazarlarda gördüm , ayranı alınmış yağ olarak satıyorlar
osmanlı böyledi bıktırdınız osmanlıdan aw
Dünyadaki her yağı denedin mi
Ossuruktan teyyare yani
Margarin alamıyoruz bu krizde bunlar doğru mu sizce
🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🌹
SIYRIL ŞU OSMANLIDAN
Evet gerçekten çok güzel oluyor bende artık aynı böyle yapıyorum özellikle baklava yapımında çok güzel oluyor
Bizim çocukluğumuzda hep sade yağ kullanırdı annem rahmetlik şimdide var ama nerdeyse teteyağının iki katı ama kullandığımız tereyağıda güzel nerdeyse tortusu hiç yok
Yabincilarin ghee dediği şey bu mu?
Doğal olan sağlıklı fabrikasyon olan sağlıksız