Eskiden bayat ekmek çöpe atılmaz, böyle canlandırılırdı…
Tencereye sıcak su konur, kapağı ters çevrilip üzerine yerleştirilirdi.
Ters duran kapağın üstüne bayat ekmek dilimleri dizilir, bir kapak daha örtülürdü.
Buharla beraber ekmekler birkaç dakikada yumuşacık olurdu…
Mis gibi taze ekmek gibi! 🥖✨
Hem nostaljik hem de pratik bir yöntem.
Siz bu yöntemi duymuş muydunuz? 😊




“Bilenler yoruma😇 #keşfet #ekmek #eskiler #eski #yemektarifleri #tarif” üzerine 38 yorum
Bilmez miyim hiç😢
Ben azeriyim5_6 gün önce ekmeyimiz kuruydu başkada ekmek yoktu bende aklıma buharda yumşaltma geldi yapdım çok iyi oldu yumuşacık😊
Bunun adı biz de “Pambulu”
artik mecbur bilcez
Ïlk defa górdüm.
Az yagda patates kizartirken üzerine ekmekleri koyuyorum bende kucukken annem yapardi halada yapiyoruz pamuk gibi oluyolar☺
Metal süzgeç ile yapıyoruz
Mantıklı
Hala yapıyoruz
Anneannem yapardı hep. Mekanı cennet olsun🥹🤲🏻
Anam yapardı
Anam hala yapar
Her ekmek olmaz … Mıncık Mıncık olur çoğu ..
Evet
eskiden çok yapardım şimdi 2 kişi kaldık fazla ekmek almıyoruz şimdide kızı m yapıyo ekmeyi degerlendirmek için daha bi çok şey yaparız büyüklerimizden öyle gördük çok şükür elhamdülillah Rabbim yokluguyla imtihan etmesin kimseyi🤲
Rahmetli annannecim yapardı..😔😔😔
O ilistirle olur
Benim çocuklsrımda sever anam bıze yapardı bnde çocuklarıms yapıyorum
Benim annemde bayat ekmekle yapardı. Ama araya kapak yerine süzgeç koyardı. Çok severdik. İçine tereyağı , beyaz peynir . Yanınada çay çok lezzetli olur.😊
Rahmetli annem pilavı pişirir pişirmez üstüne bayat ekmeği koyar hemen kapağını kapatırdı açtığı zaman yumuşacık çok güzel olurdu ekmekler
Evet 👍
Bende pilavi piririm ve suyunu çekince payat ekmeği koyar rim cok guzel olur
Bu yöntemi biliyorum
Ben yapıyorum şimdi çok guzel oluyor
Ekmeler ufak ufakdogranıp buharlı tencere konulurdu.uzerine cökelek peyniri ve eritilmis terayag dökülürdü.simdi yapan yok.
Ben hâlâ yapıyorum
Bereketin Adı
❤❤😢
Dahal yaparim o zamanın kokusu yok neden anne yapardı😢😢😢😢😢
Tabiki biliriz
👍👍👍
Ya iyi hos da 5dk sonra lastik gibi olurdu hic sevmedigim bir tat.Tavada arkali onlu bi ceviriyorum kitir yiyoruz valla.
Evet annem de eski ekmekleri ziyan olmasın dıye böyle bugulatırdı ne varsa eskiler de var şimdi olsa bayat diye burun kıvırıyorlar nimete😢
Bide acıkayla çok güzel gidiyor😅
Ben halen yapıyorum çok güzel birde tereyağ sürünce enfes oluyor kahvaltıda. Ben buhar süzgeci koyuyorum.
Süper oluyor
BİLMEZMİYİM HİÇ
Amannn kıymığınızı boşa çıkarmayın dışardaki bi hayvanın aç olan kuşun kurdun kursağına gider cimriler anca küfe bulanınca atarsınuz