BAYAT EKMEKLERİ SAKIN ÇÖPE ATMAYIN! (Sonuca İnanamayacaksınız 🍕)
Evde kurumuş, bayatlamış ekmekler varsa sakın ziyan etmeyin! ✋ Sadece 5 dakikada hazırlayıp fırına atabileceğiniz, çocukların “anne yine yap” diyeceği efsane bir pizza tarifine dönüştürüyoruz.
Hem kahvaltıya hem çay saatine çok yakışıyor. Üstelik israfı önlüyoruz! ♻️
👩🍳 Bu ve bunun gibi hayat kurtaran pratik anne tarifleri için @ailegunce sayfamı TAKİP ETMEYİ unutmayın! 👈
📝 Malzemeler: Bu ölçülerle tam kıvamında oluyor, mutlaka KAYDET lazım olur! 📌
Küçük küçük doğranmış bayat ekmekler
2 adet yumurta (miktara göre artırılabilir)
1 çay bardağı süt
Yarım çay bardağı zeytinyağı
1 yemek kaşığı un
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karbonat
Üzeri için: Kaşar peyniri, sucuk, zeytin, mısır (Evde ne varsa!)
Yapılışı: 1️⃣ Yumurta, süt, yağ, un ve baharatları geniş bir kapta çırpın. 2️⃣ Doğranmış ekmekleri karışıma ekleyip iyice harmanlayın. 3️⃣ Yağlanmış borcama veya tepsiye yayın. 4️⃣ Üzerini dilediğiniz malzemelerle süsleyip 180 derece önceden ısıtılmış fırında kaşarlar eriyip kızarana kadar (yaklaşık 20-25 dk) pişirin.
Deneyenlerden yorum bekliyorum, şimdiden afiyet olsun! ❤️
Bayatlamış ekmekler şimdi pizza oldu. Bir kabın içinde yumurta, süt, zeytinyağı, un, tuz ve karbonatı güzelce karıştırarak harcı hazırladım. Harcın içerisine küçük küçük doğradığım bayat ekmekleri ekleyerek karıştırdım ve borcama döktüm. Üzerine tercih ettiğim malzemeleri koyarak 180 derece fırında 25 dakika pişirdim. Artık ekmekler israf olmayacak. Herkese afiyet olsun. Yeah.
KAYNAK




“Bayat Ekmekler Artık İsraf OImayacak – Bayat Ekmek Değerlendirme Tarifi” üzerine 11 yorum
🥰🥰🥰🥰🥰❤
🇵🇸🇹🇷🇵🇸🇹🇷🇵🇸🇹🇷🇵🇸❤❤❤❤
İçine süt yerine kıymada koyarsan köfte oluyor zaten😂😂
Ellerinize sağlık
Kıyma alaçak parası yoki neyapsin😂
Ellerina salik❤🎉😊
Harca un katmak gereksiz bende yapıyorum yumurta ve kaşar peyniri tutuyor zaten
Karbonat ne işe yarıyor ?
Gereksiz geldi bana.
Bütün ekmeğin değerlenmesi için iyi fikir
Ellerinine sağlık
Süper fikir ❤