Muzları kızartım üzerine çikolara döktüğüm zaman pratik bir muz tatlısı oldu. Hiç bu kadar şaşırmamıştım.Muzun katılaşmasını beklerken yumuşadı. Oysa ben kıtır kıtır yenilecek bir muz hayal ediyordum
Bugün arkadaşlar tam 8 saat dersim vardı. Oldukça da yorgundum. Eve geldim. Yemek yapmaya da halim yoktu. Baktım iki tane muz var. Ne zamandan beri de muzları haşlamayı ve kızartmayı merak ediyordum. Bir videoda izledim. Allah Allah dedim. Muzun haşlaması nasıl oluyor acaba dedim. Neyse muzu hastladım. Sonra dedim ki bunun kızartması nasıl oluyor acaba dedim. Bunu hemen bir kızartma tavasına koydum. Cazır cazır kızartmaya başladım. Kızarınca yalnız daha kıtır daha çıtır olacağını zannedim. Ne yazık ki muz burada yumuşacık oldu. Pamuk gibi oldu. Bu kadar sertlikte istediğim gibi yiyemem dedim. Biraz buzdolabına koydum. Biraz soğuttum. Derken yanına da güzel bir sos hazırlayayım dedim. Aslında dondurma gibi böyle çubukla alıp sosa batırıp yiyecektim. Böyle çıtır çıtır olacağını hayal ediyordum. Meğerse yumuşacık oldu. Pek çatır çatır olmadı. Elbette ki sosumu hazırlarken de kendime özgü çeşitli baharatların olduğu bir sos hazırladım. Ve şimdi sıra geldi tadıma. Muzumu yiyorum. Gerçekten de çok lezzetli gözüküyor.

KAYNAK

Tarifi Paylaş

“Kızartmalı Muz Tatlısı; İlk denediğim tariflerden #yemektarifleri #tarif #food #muztatlısı” üzerine 41 yorum

  1. Kızartılıp tuzlu soslarla tüketmeye uygun olan bizim ülkemize ithal edilen veya bizde yetiştirilen muzlar değil . Böyle bir kültürümüz olmadığı için bizde pek bilinmez o yeşil muza benzeyen şey aslında plantain diye geçen bir türdür ülkemizde tükettiğimiz ise banana diye geçen çeşidi . Bizim ülkemizdekiler pişirilmez mi? Karamelizasyon sağlayacak yöntemlerle pişirilir sonrasında da tatlı soslarla dondurmalarla tüketilir . Tatlı muzla plantain içeren tarifler denemek midenizi bozabilir 😅

Yorum yapın

Benzer Tarifler