Selam 🫡
Dokusuna ve lezzetine hayran kalacağınız hatta ticari amaçla bile yapıp satabileceğiniz çok güzel ve bir o kadar basit bir tarifle geldim 🖖🏻
Süre sıkıntısından dolayı anlatmak istediğim bir sürü detayı hızlıca özetledim 🙃 aklınıza takılan soruları yorumlarda belirtebilirsiniz 🙏🏻👨🏻‍🍳

Önemli not: Benim kalıbım 28 cm çapında siz kalıbınızın boyutuna göre tarifi çarparak arttırabilir veya azaltabilirsiniz

Malzemeler

Harç için:

600 gr peynir ( ben Philadelphia marka sürülebilir peynir kullandım, siz herhangi bir marka sürülebilir beyaz peynir veya labne kullanabilirsiniz)
300 gr bitter çikolata
300 ml krema
175 gr pudra şekeri(elenmiş)(isteğinize göre arttırıp azaltabilirsiniz, çikolatayı çok sevmiyorsanız 220 gr civarında eklemenizi tavsiye ederim)
5 gr vanilya (pudra şekeri ile aynı anda ekleyebilirsiniz)

Taban:
250 gr bisküvi tozu
80 gr tereyağı

Çikolata sos:
145 gr çikolata
120 ml krema

Beyaz dekor sos:
30 ml krema
30 gr beyaz çikolata

Soslar için:
Kremanızı kaynatmadan sadece tencerenin kenarlarında minik baloncuklar görene kadar ısıttıktan sonra ocaktan alın ve çikolatayı ekleyip karıştırın

Önemli not: Labne kullanacaksanız, kıvamı biraz daha akışkan olduğundan dolayı kremanızı biraz daha fazla çırpabilirsiniz.

#reklam değildir
#pa sta #cake #food #tatlı #yemek #tarif #butikpasta #instagood #kurabiye #cafe #instagram #lezzet #doğumgünü #pizza #çikolata #kek #kahve #tasarımpasta #delicious #foodie #coffee #instafood #mutfak #pastacılık #gastronomi #pastacılık101 #gastronomi #tasarımpasta #gastronomivemutfaksanatları #pastrychemistry
Herkese selam. Bugün tarif defterimin en iyileri part 5’te benden çok fazla istediğiniz pişmeyen cheesecake var. Üstelik jelatinsiz ve sadece 20 dakikada hazır. Bütün malzemeler açıklama kısmında. Tarifime erimiş tereyağı ve bisküvi tozunu karıştırarak başlıyorum. İstediğiniz kalıbı veya tepsiyi kullanabilirsiniz. Bisküvi tabanını kalıbıma iyice bastırdıktan sonra çikolatamı eritiyorum. Bütün aşamaları mikser olmadan elle de yapabileceğinizi hatırlatmak istiyorum. Pudra şekerini ve peyniri pürsüz hale getirdikten sonra bir kenara alıyorum ve kremamı kısa süreliğine çırpıyorum. Kremayı fazla çırparsanız cheesecakeinizin dokusu oldukça katılaşacaktır. Videoda gördüğünüz gibi kremanızı sadece çırpılmış yoğurt kıvamına gelene dek çırpmalısınız. Çikolata ve peynir karışımını birleştirip homojenleşene dek karıştırıyorum. Bu karışıma çırpılmış kremayı ekleyip aynı işlemi uyguluyorum. Önceden hazırladığım kalıbımın etrafına yağlı kağıt veya jelatin geçiyorum. Bu aşamada yağlı kağıdınızın düzgün durup bozulmaması için kalıbınıza harcınızdan biraz sürüp yağlı kağıdınızı sabitleyebilirsiniz. Harcımı döküp düzleştirdikten sonra dolapta 20 dakika dinlendiriyorum. Ardından tarifini açıklamada belirttiğim ve yapımı oldukça kolay olan ısıtılmış krema ve çikolata karışımı olan sosumu döküp cheesecakeimi sağa sola oynatarak her tarafına yayıyorum. Aynı yöntemle beyaz çikolata ile yaptığım sosumla cheesecakeimin üzerini dilediğim gibi süslüyorum. İsterseniz bu aşamayı atlayabilir veya farklı şekilde süsleyebilirsiniz. Siz kekimi dolapta 20 dakika dinlendirdikten sonra kalıbından çıkartıyorum. Etrafındaki yağlı kağıdı veya jelatini de söktükten sonra artık servise hazırız. Pastacılıkla ilgili her şeyi paylaştığım hesabımı. Takip etmeyi, sorularınızı veya görmek istediğiniz içerikleri yoruma yazmayı unutmayın.

KAYNAK

Tarifi Paylaş

“Ustasından pişmeyen çikolatalı cheesecake tarifi 👨🏻‍🍳” üzerine 2 yorum

Yorum yapın

Benzer Tarifler