Merhaba! Özlenen Tatlar kanalına hoş geldiniz. Bu kanalda ev yapımı, pratik ve lezzetli yemek tarifleri paylaşıyorum. Tatlılardan tuzlulara, kurabiyelerden ana yemeklere kadar birçok tarif sizi bekliyor. Türk mutfağının geleneksel lezzetlerini modern dokunuşlarla sunuyor, aynı zamanda dünya mutfağından ilham alarak farklı tarifler deniyorum. Tariflerim kolay uygulanabilir, sade anlatımlı ve herkesin evinde rahatlıkla yapabileceği şekilde hazırlanıyor. Sağlıklı, ekonomik ve hızlı yemek fikirleri arıyorsanız doğru yerdesiniz! Her hafta yeni tariflerle karşınızda olacağım. Kanalıma abone olmayı ve bildirimleri açmayı unutmayın. Lezzet dolu yolculuğumuza katılın, birlikte pişirelim! Şimdi tarife geçebiliriz
5 yumurta oda sıcaklığında
1 su bardağından 2 parmak eksik tozşeker
Yarım çay bardağı sıcak su
Yarım su bardağı nişasta
1 su bardağından 1 parmak eksik un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya)
Pembe gıda boyası ( ben de pembe yoktu,çaykaşığının ucuyla kırmızı toz gıda boyası kullandım)
1 limon kabuğu rendesi)
Krema
120 gr.labne (suyu süzülmüş)
120 gr.krema
1 paket tozşanti
2 yemek kaşığı silme pudraşekeri
100 gr.beyaz çikolata(benmari usulü eritilecek)
Üzeri için
100 gr.frambuaz kullandım.isterseniz ,çilek olur,yasa çikolata topları olur,nasıl isterseniz.
Önce kremamızı hazırlayıp,dolaba atalım.beyaz çikolatayı benmari usulü eritip,ılımaya bırakıyoruz.önce kremayı kabarana kadar çırpıyoruz.diğer makzemeleride ekleyip,çırpıyoruz.ılıyan çikolatayı en son ekleyip,tekrar çırptık,tamamdır.kremamız dolapta beklesin.şimdi kekimiz,yumurta sarılarını ve beyazını ayırıyoruz.beyazları ayırdığımız,kap kesinlikle kuru olmalı.nir fiske tuz atıp,mikserle çırpıyoruz.kabarınca şekerimizin yarısını iki seferde ekleyip,çırpıyoruz.kaşıktan düşmeyecek kadar katılaşıcak.yumurta sarılarımıza,sıcak su vanilya ve kalan şekeri ilave edip,şeker eriyene kadar çırpıyoruz.limon kabuğu rendemizi katıp katıp,çırpıyoruz.kuru malzemelerimizi kesinlikle eleyerek katıyoruz,bu aşamadan sonra mikserle değil,bir spatula ile karıştırıyoruz.yumurta akımızı üç seferde katıp,alttan üste nazikçe karıştırıyoruz.eğer renkli yapacaksanız ,benim gibi,kırmızı toz gıda boyası ,iki kaşık kek karışımından bir kaba alıp,gıda boyası ile karıştırıyorum,sonra kek harcıma ekliyorum,alttan üste karıştırıyorumki ,rengi eşit yayılsın.şimdi cupcake kaplarımıza yarısına kadar dolduruyoruz, benimkiler büyüktü biraz,daha küçüğünü kulllanabillirsiniz.170 derece önceden ısınmış fansız ayarda pişiriyoruz.25 dk.yeterli.kontrollü pişirin,fırına göre değişiklik gösterebilir.cupcakeler pişince ,üstlerini hafif traşladım,içini krema ile doldurdum,üstünü krema ile süsledim kek kırıntıları ve frambuaz ile süsledim.#cupcake #kremalı #keşfet

KAYNAK

Tarifi Paylaş

Yorum yapın

Benzer Tarifler