Elif’in Mutfağı’nda bugün çok farklı bir reçel tarifimiz var: patlıcan reçeli! Üstelik kireç kaymağı olmadan, karbonatla yapılan bu yöntem hem pratik hem de sağlıklı. Farklı tatlar denemeyi seviyorsanız bu tarife bayılacaksınız.
🛒 Malzeme Listesi
1 kg minik patlıcan
1 paket karbonat (5 gr)
1 tatlı kaşığı tuz
1 kg toz şeker
5 su bardağı su
1 çay kaşığı silme tereyağı
1 çay kaşığı silme limon tuzu
6-7 adet karanfil
Yarım limonun suyu
📖 Yazılı Tarif
Patlıcanların kabuklarını soyun.
Bir kabın içine su, karbonat ve tuz koyup karıştırın.
Patlıcanları içine alın, üzerini geçecek kadar su ekleyin.
Üzerini kapatıp buzdolabında bir gece bekletin.
Ertesi gün patlıcanları süzüp iyice yıkayın.
10 dakika haşlayıp tekrar süzün.
Tencereye şeker ve suyu alın, tereyağı ekleyin ve kaynamaya bırakın.
Patlıcanları birkaç yerinden delin, şerbete ekleyin.
Köpüklerini alarak şerbetle birlikte kaynatın.
Üzerini tabakla kapatıp kısık ateşte 1 saat pişirin.
Limon tuzunu ekleyip karıştırın.
Karanfilleri ekleyin, tekrar kapağını kapatın.
Yarım saat daha pişirin.
Yarım limon suyunu ekleyip biraz daha kaynatın.
2 saat sonunda ocaktan alın ve soğuduktan sonra servis edin.
💡 İpuçları
Patlıcanları ne kadar küçük seçerseniz reçeliniz o kadar lezzetli olur.
Köpükleri mutlaka alın, şerbetin berrak olması için önemlidir.
Karanfili erken eklemeyi unutmayın, aroması daha iyi yayılır.
Şerbetin kıvamını kaynarken kontrol edin, çok koyulaşmamalı.
Soğuduktan sonra kavanozlara doldurabilirsiniz.
🔖 Hashtagler
#patlıcanreçeli #reçeltarifi #evyapımıreçel #kireçsizreçel #elifinmutfağı
Merhabalar, Elif’in Mutfağı’na hoş geldiniz. Bugün sizlere patlıcan reçeli tarifimi paylaşmak istiyorum. Kireç kaymağında patlıcan reçeli yaparlar. Ben bunu kireç kaymağında değil de karbonatlı suda yapacağım. Gördüğünüz gibi 1 kilo kadar minik patlıcanlarım var. Bundan daha küçüklerini bulabiliyorsanız, reçeliniz çok daha güzel olacaktır. Videoda gördüğünüz şekilde kabuklarını soyuyorum. Bütün kabuklarını soydum. Bir kabın içerisine bir miktar su aldım. Üzerine bir paket karbonat koyuyorum, yani 5 gram. 1 tatlı kaşığı kadar tuz ekledim. Ve karıştırıyorum. Üzerine soymuş olduğum patlıcanlarımı koyuyorum. Daha sonra üzerine geçecek kadar su ile tekrar dolduracağım. İyice karıştırıyorum, karbonat her yerine gelsin diye. Daha sonra üzerine bir tabak kapatıyorum. Karbonatlı suyun içerisinde kalmasını istiyorum çünkü. Kabımın da kapağını kapatıyorum ve bir gece buzdolabında bekletiyorum. Bakın, ertesi gün oldu. Gördüğünüz gibi, patlıcan acısını da suya bıraktı. Süzgece alıyorum patlıcanlarımı ve iyice yıkıyorum. Daha sonra sadece 10 dakika kadar haşlıyorum patlıcanlarımı. Daha sonra süzgece alıyorum. Yayvan bir tencerenin içerisine bir kilo kadar toz şekeri aldım. Üzerine 5 su bardağı su ekliyorum. Bir silme çay kaşığı tereyağı ekliyorum. Şerbet kaynamaya başladıktan sonra, patlıcanlarımı bıçak ile birkaç yerinden deliyorum. Şerbeti içine iyi çeksin diye pişerken. Daha sonra şerbetin içerisine ilave ediyorum. Üzerinde oluşan köpükleri sürekli alıyorum. Kaynamaya başladı, gördüğünüz gibi. Üzerine bir tabak kapatıyorum. Şerbetin içerisinde pişsin diye kısık ateşte yaklaşık 1 saat kadar pişiriyorum. Kısık ateşte olacak ama kaynama noktasında olacak, gördüğünüz gibi. 1 saatin sonunda tabağı üzerinden kaldırıyorum. Ve üzerine bir silme çay kaşığı limon tuzu ekliyorum. Biraz karıştırıyorum. Daha sonra 6-7 adet karanfil ekliyorum ve üzerine tekrar tabağı kapatıyorum. Pişirmeye devam edeceğim. Bu arada karanfili daha önce eklemeyi unuttum. Siz daha önceden koyabilirsiniz. Tekrar kısık ateşte yarım saat kadar pişirdikten sonra, yarım limonun suyunu ekliyorum üzerine. Daha sonra tekrar tabağı üzerine kapatıyorum ve kısık ateşte pişirmeye devam ediyorum. Yaklaşık kısık ateşte 2 saat kadar pişirmiş olduğum reçelimi artık ocaktan alıyorum. Reçelim servis için hazır. Tatlı niyetine de yiyebileceğiniz, çok lezzetli bir reçel oldu. Umarım sizler de dener ve beğenirsiniz. Kanalıma abone olup zile basarak bildirimleri açmayı unutmayınız. Beğeni ve yorumlarınızı bekliyorum. İzlediğiniz için teşekkürler.
KAYNAK




“Kireçsiz Patlıcan Reçeli Tarifi | Karbonatla Yapıldı | Evet, Bu Tatlı Reçel Aslında Patlıcandan!” üzerine 46 yorum
Eline sağlık cok Güzel görünüyor
İlk fırsatta deneyeceğim
🍋🍋🍋👌👌👍👍🍊🍊❤️❤️❤️🇲🇦🇲🇦🇲🇦🇲🇦
Çilek vişne incir varken ve artık onları bile yemezken.. Patlıcanr reçelide olmayıversin
Karanfil yerine tarçın olurmu
Ben daha önce denedim çok güzel olmuştu
Eline salık çok. Güzel 😊❤❤
Elinize saglik cok guzel oldu .
Boş ver karbonatı direk tuzla yap. Geçtiğimiz yıl yirmi kilo yaptım. Sevdiğim insanlara veriyorum. Afiyetle yesinler diye.
Super👍🌹
Здравствуйте ! Первый раз вижу такое варенье . Как-раз сезон баклажана началось , надо попробовать .
Привет из Узбекистана .❤
ELLERİNİZE SAGLİG.MEN AZERBAYCANDAN İZLEYİRE.
Süper olmuş ellerine sağlık ❤
Benim teyzem birkere yapdiydi
Tertemiz soy yanlarından bıçakla del ister tuzlu su ister kirecli su içine koy 20 30 daha beklet sonra iyice yika kaynamış suya biraz sap koy ve patlıcanları kaynamış suyu içine at bir kac dakika kaynasi çıkar soguk suya koy sonra patlican 10 tane patlicana bir kg seker küçükse 20 tane patlicana bir kg seker bir buçuk lt de su koyun kaynasın pisene yakın limon koyun bir tane
👍
Ellerinize emeğinize sağlık çok güzel olmuş hakkınızı helal edin paylaşıyorum en yakın zamanda deneyeceğim
Elinize saglik❤
Ellerinize sağlık,çok severim patlıcan reçelini❤❤❤
Uşaq vaxtı yemişəm.Çox dadlı olur.Rəhmətlik qonşumuz bişirərdi mənim üçün.Cəhd edəcəyəm bişirməyə.Əllərinizə sağlıq.
İlk defa görüyorum kesinlikle yapmayı düşünüyorum çok güzel bi paylaşım olmuş ellerinize sağlık ❤🔔
Yapan yazsın da bir zahmet,cesaret edelim. İyi oluyor denenmiş olması. 🤔
Merhaba kolay gelsin bol bereketli olsun ☕🎆🎆
Sizdenaldığım tarifler hem lezzetli hem pıatik .sağılun.😊
Ben patlıcan reçeli yedm rengi koyuydu
Reçel çilekten kayısıdan meyveden olur patlıcanı mı kaldı reçel yapmaya çeker dökünce her sey güzel olur ama gerek yok patlıcana
Cok guzel oluyor kestane sekeri tadinda❤
Siz kemer patlıcalı ile yapmışsınız normal patlıcanla nasıl olur acaba❤
Kıbrıs recelide derler orda içine badem de koyarlar
Bende acı biber le reçel yapıyorum güzel oluyor sizinkinide şimdi yaptım güneş e koymuyormusunuz bildirirseniz çok sevinirim teşekkürler
Doğal Tatlı meyveler dururken patlıcanı reçel yapmak bana göre değil Emeğinize sağlık
Bardaktomates receli cokguzel oluyor
çok güzel olmuş ❤
Gercekten muhtesem bir tatli oluyor 👍👏💐💁 Elinize saglik ❤ yapiyorum bende..
Biz patlican recelini kucuk beyaz patlicandan yapariz icine de kabugu cikmis padem koyariz
Karanfileri de batlicanlara batiririz kirmizi gida Boyasi da ekleriz misafirlere ikram ederiz
Elinize sağlık
Kucuk patlıcan eylul sonu olur o zaman mutlaka deneyecegım.tesekkurler
Ellerinize emeğinize sağlık
Daha önce yapmıştım
Tekrardan yapacağım teşekkür ederim❤🎉
Toplam olarak 2 saat kaynattınız değil mi😊
Canım anneciğim yapardı
Daha küçük Kayseri patlıcanlarıyla çizgili olanıyla
Karbonatta bekletmeden heme haşlardı
Patlıcanların suyunu bir bez yardımıyla alırdı
Karanfil yerine de bir tülbende sararak damla sakızı koyardı.
Bu reçelin yemek yarışmasında birinci seçildiğini söylerdi
Çok farklı çok lezzetli bir reçeldir
Elinize sağlık sizin de..
Ellerinize sağlık,muhteşem görünüyor 🌹
Limon tuzunu terk edin.Limon var zaten.Patlican reçeli güzel olur.limon tuzunu ne recelde ne de turşufa kullanmayın lütfen
Kireç e yatırsaydıniz sert olurdu. Ben yeni 3 buçuk kilo yaptım. Sizin koyduklarınız haricinde 1 çay kaşığı gıda boyası koyuyorum. Çok güzel sert oldu. Tadı muhteşem. Ben 2 kg şeker koydum.
Süper 🎉
Qoydunuzki izlayak yazilardan
😢. 🤲
Güzel görünüyor. Çok severim. En kısa sürede deneyeceğim.