BU TATLININ YAPIMINA HERKES HAYRAN KALDI YİYENLER TARİF İSTEDİ💯EN KOLAY EN GÜZEL BAKLAVA BUDUR✋
Baklava hamuru için
1 çay bardağı su(100ml)
1 çay bardağı süt(100ml)
1 çay bardağı sıvıyağ (100ml)
1 yumurta
1 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı tereyağı
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı üzüm sirkesi
4,5 su bardağı un (bardak ölçüsü 200ml)
Hamuru açmak için
400gr buğday nişastası
İçi için
250gr ceviz (ince çekilmiş)
Üzeri için
200 gr tereyağı
1 çay bardağı sıvı yağ
Şerbeti için
3 su bardağı şeker (bardak ölçüsü 250ml)
3,5 su bardağı su(bardak ölçüsü 250ml)
1 dilim limon
#baklava #baklavayapımı #elaçmasıcevizlibaklava #pratiktatlitarifleri #zelihanintatlituzlutarifleri #baklavaçeşitleri #baklavarecipe #baklavatarifleri
hello welcome to my channel Everyone was amazed by the preparation of this dessert, and those who ate it asked for the recipe. 100ml water 100ml milk 100 ml oil 1 egg One tablespoon of yoghurt (10gr) 1 packet of baking powder (10g) 20 ml vinegar 15 grams butter, softened at room temperature let’s mix 4,5 cups of wheat flour (450 g) add controlled wheat flour, please Let’s knead the dough well for 3-4 minutes. Let’s make a soft dough that does not stick to the hand Let’s divide it into 16 equal parts let’s make a dough ball Let’s roll out the dough with wheat starch to 10-15 cm in size. Let’s place the dough we opened on the tray. After opening them all, let them rest for 20-30 minutes. 510 grams of sugar 700ml water a slice of lemon Let’s boil it on medium heat. After it starts to boil, Let it boil for 20 minutes and let it cool. Let’s open our dough one by one Rested dough will open easily. Let’s use plenty of starch at first, then there will be no need to use much Let’s open it until it becomes like thin tulle. Let’s try to open them all in the same size Let’s stack all the dough we rolled out on top of each other. 16. After rolling out the dough Sprinkle chopped walnuts on each layer You can also use hazelnuts or peanuts. Let’s not put walnuts on the last dough. Let’s cut it into strips 3-4 fingers wide. Let’s fold it and cut it into a triangle shape as in the video. Let’s separate the edges 200 grams of melted butter, skimmed off and 100 ml oil Let’s oil it nicely Let’s bake in a preheated oven at 170 degrees for 50-55 minutes. When it turns golden brown, take it out of the oven. Let’s pour the cold syrup over the hot dessert. Let it absorb the syrup for 1-2 hours. It was crunchy. You can easily make this dessert for Eid. You can sprinkle peanuts on top when serving. It was incredibly beautiful. It was one of the best baklavas I’ve ever made. If you like my recipe, I am waiting for your likes and comments. happy holidays everyone goodbye
KAYNAK




“BU TATLININ YAPIMINA HERKES HAYRAN KALDI YİYENLER TARİF İSTEDİ💯EN KOLAY EN GÜZEL BAKLAVA BUDUR✋” üzerine 32 yorum
Ажойиб рецепт ва мазали пиширик учун катта рахмат. Бибижонатонба хам рахмати калон. ❤❤❤❤❤❤❤
Ellerinize emeğinize yüreğinize sağlık ❤
Harika bir tatlı tarifi daha, yorumlarda yıldız olmaya geldim! 🤩 Yiyenlerin tarifini sorduğu, yapanı hayran bırakan cinstenmiş, bakalım nasılmış:
1. Selamlar! Su, süt, sıvı yağ, yumurta, yoğurt, kabartma tozu, sirke, oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı ve un tezgaha diziliyor. Tam bir şampiyonlar ligi kadrosu gibi! 🏆
2. Un kontrollü eklenerek 3-4 dakika yoğrulan hamur, ele yapışmayan yumuşacık bir kıvam alıyor ve tam 16 eşit bezeye ayrılıyor. Minik minik pek şirinler! 😊
3. Her bir beze, buğday nişastası yardımıyla 10-15 cm çapında açılıp bir tepsiye diziliyor ve üzeri örtülerek 20-30 dakika dinlenmeye bırakılıyor. Bu dinlenme, o incecik yufkaların sırrı olsa gerek. 🤫
4. Şerbet için şeker, su ve bir dilim limon orta ateşte kaynamaya bırakılıyor. Kaynamaya başladıktan sonra tam 20 dakika daha kaynatılıp soğumaya alınıyor. O mis gibi limon kokusu şimdiden geldi! 🍋
5. Ve işte o meşhur an: Dinlenmiş hamurlar teker teker, başta bolca nişasta kullanılarak (sonradan azalıyor) tül gibi incecik açılıyor. O kadar ince ki, resmen sanat eseri! ✨
6. Açılan 16 yufkanın hepsi üst üste diziliyor, kat kat bir lezzet şöleni bizi bekliyor. 🤩
7. Her katın arasına (son kat hariç!) bolca kıyılmış ceviz serpiştiriliyor. Fındık ya da yer fıstığı da olurmuş, damak zevkine göre! 🥜
8. Üst üste dizilen yufkalar önce 3-4 parmak genişliğinde şeritlere, sonra da videodaki gibi üçgen şeklinde kesiliyor. O kesim anı çok tatmin edici duruyor! 👌
9. Köpüğü alınmış 200 gram eritilmiş tereyağı ve 100 ml sıvı yağ karışımı, kesilen tatlının her yerine cömertçe gezdiriliyor. O cızırtıyı duyar gibiyim! 🧈
10. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 50-55 dakika, nar gibi kızarana kadar pişiyor. Fırından yayılan o mis gibi koku evi saracak! 👃
11. Fırından çıkan sıcak tatlıya, önceden hazırlanan soğuk şerbet dökülüyor. *İşte bu tam bir "wow" etkisi!* O buluşma anı, o şerbetin tatlıya süzülüşü… 🤤 1-2 saat şerbetini çekmesi bekleniyor.
12. Sonuç: Çıtır çıtır, inanılmaz güzel bir tatlı! Üzerine Antep fıstığı serpilerek servis ediliyor, bayram sofralarına yakışır cinsten. 💚
Paylaşım için çok teşekkürler, 🤩
Умничка
Спасиба очень красивая. Узбекистан❤❤❤❤
Bu videoyu neden sesiz çekerler hiç anlamıyorum mesela okuma bilmiyen nasıl anlasın
Очень красиво спасибо приятно обязательно приготовлю по вашему рецепту. ❤Узбекистан Фергана
❤❤❤❤❤❤❤
4.5杯的面粉是什么筋度的面粉?做面包的高筋面粉?还是做蛋糕的低筋面粉?还是?
I have been watching your recipes for so long, love to see your dedication to mould simple flour in delicious Baklava and other forms. Love to watch and learn from your recipes. Stay blessed always.❤
Хорошая еда не забывается а передаётся из поколения в поколенье
Зачем у людей отнимать время? Ну скатай один шарик и хватит…. Раскаталась, 🐔 курица…..
А че арахис зелёный?….. У нас, белый, может др. орехами сыпете?…. Че не посмотришь, всё враньё и хрень….. 🥳
Спасибо очень приятно смотреть
Aynen hamurlu uğraşırken Duâ okunur müzikle hamur bereketi olmaz ilâhi kısık ayarda calarsa iyi olur
Sesini kapatin
After setup do you cover it or not ?
Very very good 😊😘
Merhaba emeginixe elinize saglik canim😊afyet olsun
❤❤
Mashaalloh rahmat judayam zo‘r
Офарин бо дараҷаи оли дастатон дардро набинад ман аз Тоҷикистон ҳастам ❤
Какая красота ❤❤❤ Здоровья Вам
В конце, это были фисташки😮а не арахис.
❤❤❤❤❤
Very very good
Qianti ne vengono
❤🎉
MashaAllah
Very very good
English subtitles please 😢
Очень хочется сделать,повторить бабушкин рецепт.