🥐 Orijinal Pastane Poğaçası Tarifi
Herkese merhabalar 🤍
Pastacılık tariflerinde başarılı sonuçlar elde etmek için mutfak terazisi kullanmanızı özellikle öneririm. Göz kararı ölçüler yerine gramajla çalışmak, her zaman daha tutarlı ve iyi sonuçlar verir.
⸻
📌 Malzemeler
* 1 kg pastalık un
* 25 g tuz
* 70 g toz şeker
* 3 adet yumurta
* 10 g mahlep
* 500 g margarin (oda sıcaklığında)
* 250 ml soğuk su
-50 gr yaş maya
👉 İç harcı için:
Peynir, kaşar, haşlanmış patates, zeytin vb. dilediğiniz malzemeleri kullanabilirsiniz.
⸻
👩🍳 Yapılışı
1. Tüm malzemeleri yoğurma kabına alın ve tamamen özleşene kadar yoğurun.
2. Hazırladığınız hamurdan 80 gramlık bezeler kesin.
3. Bezeleri yuvarlayın, üzerlerini kapatın ve 30 dakika dinlendirin.
4. Dinlenen hamurları:
* Sade yapacaksanız direkt şekil verin
* İçli yapacaksanız iç malzemeyi ekleyip kapatın
5. Üzeri için:
* 2 adet yumurta sarısını ayırın
* Poğaçaların üzerine bolca sürün
6. Şekil verdiğiniz poğaçaları tepside 30 dakika dinlendirin.
7. Ön mayalama için:
* 70°C fırında 20 dakika bekletin
8. Ardından:
* 170°C fırında 13–15 dakika, üzeri güzelce kızarana kadar pişirin
⸻
💡 Püf Noktaları
* Margarin mutlaka oda sıcaklığında olmalı (hamura daha iyi karışır ve pastane dokusu sağlar)
* Hamur çok sert olmamalı; ele hafif yapışan yumuşak bir kıvam ideal




“Pastane poğaçası tarifi yorumda ✍️” üzerine 36 yorum
🥐 Orijinal Pastane Poğaçası Tarifi
Herkese merhabalar 🤍
Pastacılık tariflerinde başarılı sonuçlar elde etmek için mutfak terazisi kullanmanızı özellikle öneririm. Göz kararı ölçüler yerine gramajla çalışmak, her zaman daha tutarlı ve iyi sonuçlar verir.
⸻
📌 Malzemeler
* 1 kg pastalık un
* 25 g tuz
* 70 g toz şeker
* 3 adet yumurta
* 10 g mahlep
* 500 g margarin (oda sıcaklığında)
* 250 ml soğuk su
-50 gr yaş maya
👉 İç harcı için:
Peynir, kaşar, haşlanmış patates, zeytin vb. dilediğiniz malzemeleri kullanabilirsiniz.
⸻
👩🍳 Yapılışı
1. Tüm malzemeleri yoğurma kabına alın ve tamamen özleşene kadar yoğurun.
2. Hazırladığınız hamurdan 80 gramlık bezeler kesin.
3. Bezeleri yuvarlayın, üzerlerini kapatın ve 30 dakika dinlendirin.
4. Dinlenen hamurları:
* Sade yapacaksanız direkt şekil verin
* İçli yapacaksanız iç malzemeyi ekleyip kapatın
5. Üzeri için:
* 2 adet yumurta sarısını ayırın
* Poğaçaların üzerine bolca sürün
6. Şekil verdiğiniz poğaçaları tepside 30 dakika dinlendirin.
7. Ön mayalama için:
* 70°C fırında 20 dakika bekletin
8. Ardından:
* 170°C fırında 13–15 dakika, üzeri güzelce kızarana kadar pişirin
⸻
💡 Püf Noktaları
* Margarin mutlaka oda sıcaklığında olmalı (hamura daha iyi karışır ve pastane dokusu sağlar)
* Hamur çok sert olmamalı; ele hafif yapışan yumuşak bir kıvam ideal
1 kilo una yarim kilo margarin. ben de diyom niye volkan bacası gibi mide yakiyo bu.
Aşçıların çoğu niye erkek anladım
Şu pratikliğe bak😮
bu kolay ustam bıde kat kat dagılan mılfoy gıbı olan pogacanın tarıfını alalım
500 gr margarin miiii🥴🥴🥴
Tabii ki aynı olmaz çünkü biz katkı koymuyoruz hele içine koydukları yağ akıllara zarar mideyi mahvediyor
500 gr margarin tam damar tikamalik
Bence evde yapilan daha faydalı pastanedekiler aynı yağ icinde kullanıyor lar resmen miğdem alev alıyor du
Eline saǧlik usta.
500 g margarin mi?😮
fırından çıkar çıkmaz yemedikten sonra kaşarlı poğaça güzel olmuyor
1 kg una yarım kg margarin mi istediği kadar lezzetli olsun en zararlınyağ olan margarini kullanmışsın daha ne olsun açıkta bırakılan margarin üzerine sinek bile konmuyor hiç dikkat ettiniz mi bozulmuyor 👎👎👎👎👎👎
Ayyyy iki saniye izledim reflüm azdııııı ayyy midemmm
Hamurun yapılışı önemli onu görmedik
Eldivenleri niye çıkardın?
Abi pastanede yapmışsın
Ya margarin ya sağlık seçim size kalmış
Mahlep var mı yok mu? Diğer tarifinizde mahlep yazmamışsınız. Pastane poğçasına kullanılıyor dimi kesin?
Neden Dışardan poğaça almamız gerektiğini gösteren video.
Kullandığınız katkı maddelerini de söyleyin
0:26 dan itibaren saatiniz hamura temas ediyor. Neden saatle iş yapıyorsunuz anlamış değilim.
hamuru öyle yoğursan, tarife çok da gerek kalmıyor zaten 😂 asıl yerini anlat
Margarin tüketmek insanın kendine yapacağı en büyük kötülük
Pastane unu farklı oluyor, ayrıca o kadar iç de koymuyorlar hzhz
Ellerine sağlık maşallah 😊
Lan zaten pastanedeki gibi olmasın diye uğraşıyoruz ya amk
Neden + şeklinde çiziyorsu sunuz
Yavaş bir şekilde gösterseydiniz daha iyi anlardık görselini
İzlerken miğdem yandı off😢
pastanede ki poğaça, POĞAÇA mı ki, gerçek POĞAÇA börekçi de olur, pastanede ki EKMEK den farkı yok.
Konu Mide Yanması
İzlerken midem yandı
Teşekkürler.
Çok güzel teşekkür ederiz 😊🎉
Evde yapılan özellikle annemin yaptığı poğaça üstüne kimse yapamaz tereyağ ile yapıyor mükemmel oluyor bayatlama vs yok ama pastaneden al 2saat sonra yenilmiyor
Simiti tercih ederim.